Zarabianie na blogu – kim jest bloger i ile zarabia?

196

Kiedyś trudno było sobie wyobrazić, że można zarabiać jakiekolwiek pieniądze bez wychodzenia z domu, a swój zysk generować za pomocą laptopa lub smartfona. Obecnie trend ten z powodzeniem utrzymuje się i to już od wielu lat, a praca w ten sposób cały czas zyskuje na popularności i znaczeniu.

Do rozwiązań tego typu zalicza się prowadzenie własnego bloga. Nic dziwnego, ponieważ okazuje się, że średnie zarobki popularnych blogerów są dużo wyższe, niż średnie zarobki osób pracujących na standardowym etacie. Zaletą pracy tego typu jest również fakt, że można ją wykonywać praktycznie z dowolnego miejsca na Ziemi. Wymagany jest tylko dostęp do Internetu. Co więcej, zarabiać na blogu można zwyczajnie dzieląc się z innymi swoją ekspertyzą.

Kim tak naprawdę jest bloger, ile z reguły zarabia i jak można zarabiać na blogu? Na te pytania, odpowiedzi zostaną udzielone poniżej:

Kim jest bloger?

Bloger to osoba, która po prostu publikuje treści w Internecie. Mogą być to teksty lub inne materiały typu audio lub wideo. W założeniu, powinny być to unikalne treści, które odzwierciedlają przekonania, opinie czy też światopogląd autora. Bloger zazwyczaj dąży do tego, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Kiedyś blogowaniem nazywano jedynie pisanie artykułów na bloga (rodzaj strony internetowej). Obecnie pojęcie to jest znacznie szersze. Blogerem można nazwać osobę, która publikuje treści na Facebooku, Instagramie czy też YouTube. Znanych blogerów często nazywa się również influencerami. Określenie to oznacza osoby, które po prostu mają wpływ na swoich odbiorców.

Kto może zostać blogerem?

Blogerem może zostać w zasadzie każdy. Należy jednak pamiętać, iż zarówno tworzenie Mężczyzna piszący tekst na bloga treści na stronę, jak i montaż filmów, może zająć wiele godzin. Mało kto zdaje sobie sprawę, ile czasu i energii potrafi pochłonąć przygotowanie wartościowego contentu, a wraz ze wzrostem liczby odbiorców, ich oczekiwania rosną.

Jak zarabiać na blogu? – podstawy

Nie wszystkie blogi zarabiają. Osoby, które zastanawiają się, jak generować dochód z bloga i szybko zyskać popularność, w pierwszej kolejności powinny skupić się na tym, by chcieć dzielić się z innymi swoją pasją, dawać cenne wskazówki i porady z danej branży. W tym celu wystarczy jedynie systematyczne udostępnianie autorskich postów eksperckich, które pomagają rozwiązywać problemy wybranej przez siebie grupy społecznej. Ważne jest, aby już na samym początku określić swoją niszę, czyli grupę docelowych odbiorców. I najlepiej, aby była ona dosyć wąska albo by tematyka była w miarę nowatorska. Jeśli ktoś założy kolejnego bloga kulinarnego lub o modzie, to początkowo może być mu trudno przebić się przez niezwykle liczną konkurencję i zarobić jakiekolwiek pieniądze.

Dlatego na samym początku dobrze jest zastanowić się, jak zarabiać na blogu, opracowując swoją indywidualną strategię działania. Czyli swego rodzaju plan, ze wskazaniem, z jakich sposobów zarobkowania będzie się korzystać? Jak i czego będzie dotyczyć sam blog? Nie należy ograniczać się wyłącznie do jednej metody zarabiania z bloga. Warto pamiętać, że profesjonalny blog nie może przypominać tradycyjnej ściany płatnych ogłoszeń i reklam. Przede wszystkim ma być wartościowym źródłem wiedzy na dany temat dla czytelników. To skupi wokół niego stałych odbiorców, którzy zaczną go polecać dalej. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwróci on uwagę potencjalnych klientów, którzy zechcą nawiązać współpracę lub dokonać zakupu za pośrednictwem bloga, lub z polecenia blogera. Jednak na wszystko potrzeba czasu i systematyczności w działaniu.

Sposoby zarabiania na blogu

Artykuły i treści sponsorowane

Jednym z najpopularniejszych sposobów na to, by zarabiać na blogu, jest pisanie artykułów sponsorowanych dla danej firmy lub przedsiębiorcy. Takie działanie polega na promowaniu oferowanych produktów lub usługi świadczonej przez dany podmiot, z którym nawiązujemy współpracę. Pamiętajmy jednak, że żaden reklamodawca nie zdecyduje się na to, jeżeli na naszym blogu nie znajdzie dobrych treści. Trzeba więc nad nimi pracować, dbać o ich jakość i poprawność.

Reklamy

Innym ze sposobów chętnie wykorzystywanym przez topowych blogerów jest umieszczanie na swoich stronach reklam. Są one zazwyczaj dopasowywane do treści danego bloga, co zwiększa szanse na to, by zaczęły one przynosić zyski. Reklamy implementuje się na swojego bloga choćby poprzez popularne narzędzie Google AdSense.

Programy i sieci afiliacyjne

Coraz bardziej popularne są także programy partnerskie oraz łączące je sieci afiliacyjne. Polegają one na linkowaniu konkretnych usług bądź produktów w treści posta. Każdy zakup za pośrednictwem kliknięcia w link na naszym blogu oczywiście generuje zyski. To rozwiązanie sprawdza się w szczególności wśród blogerów, którzy mają już zbudowaną sieć zaufanej społeczności.

Sprzedaż własnych produktów i usług

Coraz więcej blogerów tworzy również płatne materiały, ebooki, szkolenia, czy otwiera swoje sklepy internetowe, które także mogą generować naprawdę wysokie zyski. Aktywna sprzedaż własnych produktów z reguły jest jednak opłacalna także dopiero w momencie, gdy bloger skupia wokół siebie społeczność, która mu ufa i ma pewność, że wszystko będzie jak najwyższej jakości.

Crowdfunding dla twórców

Aktualnie na popularności wśród blogerów zyskują także platformy crowdfundingowe dla twórców, takie jak Patronite czy Patreon. W jaki sposób działają? Otóż użytkownicy wspierają na nich blogerów i artystów za pomocą wpłat opartych na modelu subskrypcji. Dołączyć do nich może absolutnie każdy, kto działa twórczo.

Social media jako pomoc w budowaniu społeczności

W zarabianiu mogą również pomóc wszelkie portale społecznościowe. Współczesne budowanie własnej marki, wizerunku i PR-u odbywa się właśnie na Instagramie czy TikToku. Nie warto więc ograniczać się tylko do bloga i profilu na Facebooku, gdzie informujemy o nowych wpisach, ponieważ nie zapewni nam to pełnej skali możliwej rozpoznawalności.

Ile zarabiają blogerzy?

Niestety, trudno jest podać konkretną kwotę lub nawet widełki, ponieważ różni blogerzy Pisanie artykułu na platformie WordPress generują zyski w bardzo zróżnicowanej wysokości. Wiele zależy od tego, jak długo dany bloger istnieje na rynku, w jakim stopniu ma zbudowaną markę osobistą i jak rozwiniętą, i zaangażowaną ma swoją społeczność. Należy wziąć pod uwagę również to, ile czasu może poświęcić na prowadzenie bloga. Niekiedy duży wpływ ma także sezonowość, zwłaszcza wtedy, jeśli blog dotyczy produktów, które są dostępne w jakiejś konkretnej porze roku. Stąd więc pojawia się rozbieżność w zarobkach, która jest często dosyć spora, ponieważ jeden bloger może dostać 300 złotych za promowanie danego produktu, a inny nawet 30 000 PLN za dokładnie takie samo działanie.

Należy jednak zdawać sobie sprawę, iż początkujący bloger nie może liczyć od razu na wysokie honorarium za swoją pracę. W sieci możemy przeczytać o wielu przypadkach, w których nowy bloger dopiero po kilku miesiącach zarobił swoje pierwsze 500 złotych. Jeśli jednak ktoś ma unikalny pomysł na swojego bloga wykorzystuje wiele metod zarabiania na nim, to istnieją dość spore szanse, że jego zarobki szybko wyniosą nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie.

Natomiast, z czasem odpowiednio i sumiennie prowadzony blog może zacząć systematycznie przynosić dochody rzędu kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie i więcej. Taki wynik powinien być naprawdę zadowalający, ponieważ prowadzenie bloga ma na celu nie tylko przynoszenie zysków, ale w pierwszej kolejności ma być przyjemnym, satysfakcjonującym zajęciem, polegającym na dzieleniu się swoją pasją. Siłą blogerów są bowiem ich czytelnicy, którzy szybko wyczuwają fałsz. Kiedy przestają nam ufać, przestaniemy zarabiać w sieci.

Interesujesz się tematem pracy w sieci? O 10 sposobach na zarabianie w Internecie przeczytasz tutaj.

Poprzedni artykułRemarketing – na czym polega? Jego wady i zalety
Następny artykułZnamy szczegóły porozumienia dot. Nord Stream 2
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments