Wartość męskiej branży kosmetycznej szacowana jest na ponad 60 miliardów euro i potroiła swoją wartość od 2015 r. Sytuacja pandemiczna nie tylko nie zaszkodziła branży, ale wręcz ją wzmocniła. Znacznie zdynamizowała bowiem rozwój e-commerce, a to właśnie on okazuje się najistotniejszym kanałem sprzedaży kosmetyków dla mężczyzn. Co więcej, wydaje się, że w najbliższych latach, ta gałąź branży kosmetycznej powinna dalej mocno zyskiwać na znaczeniu. Starzejące się społeczeństwo europejskie i rosnąca grupa mężczyzn tworząca silver economy będzie coraz częściej sięgała po produkty pozwalające zatrzymać atrakcyjność fizyczną, która jest ważnym elementem komfortu życia.
Tę szansę na rynku dostrzegła spółka True men skin care. Ponadto, już wkrótce zamierza ona przeprowadzić kampanię na wiodącej polskiej platformie crowdfundingu udziałowego – Beesfund.
Kosmetyki True men skin care
True men skin care to silne składniki i zaawansowane formuły dedykowane do potrzeb męskiej skóry. Firma przez ponad rok opracowywała formuły, budowała brand, stworzyła sieć sprawdzonych partnerów, podwykonawców i dystrybutorów oraz przeszła całą procedurę badawczą i wdrożeniową. W konsekwencji zdołała skutecznie przeprowadzić procedury formalizacji wprowadzenia produktów kosmetycznych w krajach Unii Europejskiej i poza nią.
Pierwsza linia kosmetyków spółki True men skin care nosi nazwę “advanced age & pollution defence”. Odpowiada ona na najszybciej rosnący trend męskiej pielęgnacji – anti-aging. W styczniu 2021 ruszyła sprzedaż w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii.Z każdym miesiącem True men skin care notuje wzrost sprzedaży w wysokości 300%. Wkrótce ta linia kosmetyków wejdzie na rynek w Hiszpanii, Francji i we Włoszech. Produkty spółki otrzymują świetne recenzje – również w testach laboratoryjnych.
Teraz True men skin care pragnie rozszerzyć portfolio produktów i wprowadzić nową linię, wpisującą się w globalne trendy, której koncepcja już powstała. Jednak, aby przyspieszyć rozwój swojej marki, spółka będzie potrzebowała wsparcia finansowego. Właśnie w celu pozyskania kapitału wkrótce ruszy kampania crowdfundingowa True men skin care na Beesfund. Tak więc, już niebawem każdy zainteresowany będzie mógł zainwestować w przedsięwzięcie, którego celem jest podbicie europejskiego rynku męskich kosmetyków.
Equity crowdfunding na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 96 emisji, podczas których zebrano łączną kwotę ponad 62 miliony złotych. Brało w tym udział ponad 68 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.