Gra na podstawie „Było sobie życie” będzie produkowana przez polskie studio SlavGames!

438

Pierwszy odcinek francuskiego serialu animowanego „Było sobie życie” wyemitowano w Polsce w 1987 roku. Serial ten zdobył na świecie wielu fanów, którzy do dziś zapamiętali ten tytuł. Na początku marca ogłoszono, że ta kultowa kreskówka doczeka się również swojej własnej gry. Co więcej, nad jej produkcją pracować będzie polskie studio gamingowe SlavGames. Premiera gry zaplanowana jest na 2023 rok.

Czy gra ta pomoże nam w prosty i wesoły sposób zdobywać wiedzę na temat ludzkiego ciała? Na ten temat ze współzałożycielami SlavGames Krzysztofem Magdą i Krzysztofem Siedleckim porozmawiał redaktor naczelny Comparic Marcin Wenus. Nagranie jest dostępne na kanale Comparic Rynki, a jego szczegóły zostały omówione poniżej:

Rozmowa ze współzałożycielami SlavGames dotycząca gry na podstawie “Było sobie życie”

Jak takiemu młodemu studiu gamingowemu udało się podpisać umowę z tak znaną w całej Europie franczyzą?

Jest to efekt współpracy studia z CreativeForge Games. Współpraca wykracza nawet poza założenie spółki SlavGames – prezes CreativeForge Games sam zwrócił się z propozycją, aby przygotowała ona grę związaną z “Było sobie życie”. Pomysł na produkcję na podstawie tego tytułu został następnie przedstawiony właścicielowi praw do serialu – firmie Procidis i został on bardzo pozytywnie przyjęty. SlavGames od początku brało udział w negocjacjach, tak więc zaczęła się ta historia.

Jak udało się dotrzeć do twórców serii “Było sobie życie”?

Pomogło tutaj CreativeForge Games, negocjacje także trwały trochę czasu, samo skontaktowanie się z firmą nie było jednak szczególnie trudne. Ponadto, podczas tworzenia gry, utrzymana zostanie bardzo ścisła współpraca studia z firmą Procidis.

Jak będzie wyglądała konwencja graficzna gry?

Z całą pewnością będzie to konwencja, którą fani serii bez problemu rozpoznają, aczkolwiek zostanie ona trochę wzbogacona w stosunku do oryginału oraz dostosowana w stosunku do stylistyki gier komputerowych.

Jakiego rodzaju to będzie gra?

Na tę chwilę SlavGames ujawnia tylko, że będzie to gra 2D i jej bardzo ważnym elementem będzie walor edukacyjny, podobnie jak w przypadku serialu.

Czy gra będzie skierowana w stronę dzieci i młodzieży czy przyciągać ma absolutnie wszystkich?

Tak naprawdę będą dwie duże grupy docelowe. Pierwsza to, tak jak w przypadku serialu – dzieci. Druga to “grupa nostalgiczna”, czyli osób, które dobrze pamiętają i z przyjemnością wspominają ten serial z czasów gdy był emitowany. Docelowo ta produkcja ma więc łączyć pokolenie dzieci i ich rodziców.

Czy w takim razie gra będzie łączyć elementy edukacyjne z elementami zręcznościowymi/akcji?

Dokładnie tak.

Jak z kolei wygląda samo zagadnienie otoczki edukacyjnej?

SlavGames planuje przy tworzeniu gry współpracować z lekarzami oraz wykładowcami, tak aby wszystkie pomysły twórców były weryfikowane przez ekspertów. Co więcej, jest to także wymóg ze strony spółki Procidis.

Kiedy gra ma się pojawić?

Jest przewidziana na 2023 rok, na tym etapie żadne inne informacje nie zostały ujawnione, ponieważ studio zajmuje się obecnie wdrażaniem produkcji.

Jak wyglądał sam proces negocjacyjny?

Procidis jest firmą bardzo doświadczoną i dość wymagającą. Negocjacje trwały kilka miesięcy. Ile razy współzałożyciele studia oglądali w ostatnim czasie serial, aby przygotować się w każdym aspekcie do negocjacji? Dobre kilka razy, nie było problemu z jego dostępnością, ponieważ można go obejrzeć na Netflixie.

Czy SlavGames ma jakieś porady jak początkujące studio gamingowe ma działać, aby zdobyć jakąś znaną franczyzę?

Przede wszystkim należy się usilnie starać, nie poddawać się, zadawać sobie pytania co lubiliśmy w danej franczyzie i czy możemy te elementy przenieść do gry komputerowej oraz co trzeba zmienić, aby dana franczyza nadal miała sens.

Skąd pomysł na założenie SlavGames?

Powstało ono jako owoc współpracy z CreativeForge Games. Wcześniej współzałożyciele studia byli zaangażowani w różne projekty realizowane przez CreativeForge Games.

Czy w przyszłości spółka myśli o IPO i debiucie na giełdzie?

Tak, w dłuższej perspektywie studio jak najbardziej rozważa taką opcję.

Jak natomiast w ostatnim czasie zmienił się rynek spółek gamingowych?

Z powodu gry Cyberpunk 2077 doszło do schłodzenia nastrojów na rynku, jednak długoterminowo spółki, które produkują dobre gry z całą pewnością wyjdą z obecnej sytuacji obronną ręką, warto więc w nie inwestować.

Zapraszam do samodzielnego obejrzenia całej rozmowy poniżej:

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments