Vixa Games to producent i wydawca gier wideo, który działa w branży gamedev od czterech lat. Ponadto, spółka już wkrótce zamierza zadebiutować na parkiecie NewConnect. O bieżącej działalności spółki, planowanym wejściu na parkiet giełdowy oraz perspektywach na przyszłość, Marcin Podlacki porozmawiał z prezesem Vixa Games – Juliuszem Mićko. Rozmowa dostępna jest na kanale Comparic News, a poniżej zaprezentowane zostaną najważniejsze informacje, które mogliśmy w niej usłyszeć:
Rozmowa z Juliuszem Mićko – prezesem spółki Vixa Games
Jak wygląda działalność spółki Vixa Games?
Funkcjonuje ona od 2016 roku. Zaczęła od tworzenia gier na urządzenia mobilne, a od 2020 specjalizuje się głównie w grach segmentu indie premium na konsole oraz komputery osobiste. Aktualnie spółka koncentruje się na grach autorskich. Do końca 2022 roku Vixa Games planuje wydać od 4 do 6 gier w segmencie indie premium. Gry są produkowane “na zakładkę” w cyklu dwunastomiesięcznym. Ponadto, spółka rozwija własny dział wydawniczy, a w perspektywie długoterminowej planuje wydawanie gier studiów zewnętrznych.
Ile osób obecnie zatrudnia Vixa Games?
Aktualnie zespół składa się z 11 osób: trzech grafików, sześciu programistów, specjalisty od PR marketingu oraz prezesa zarządu. W najbliższym czasie studio pragnie jednak nawiązać współpracę z trzema osobami zajmującymi się gamedevem, aby zwiększyć efektywność i sprostać licznym, zaplanowanym przyszłym premierom.
Jakie są najpopularniejsze produkcje Vixa Games? O jakim poziomie sprzedaży tutaj mowa?
Zdecydowanie największą produkcją studia jest Jumping Joe & Friends. Gra została wydana razem ze spółką QubicGames. Tytuł został wydany na Nintendo Switch i sprzedał się w nakładzie 150 tysięcy egzemplarzy. Co więcej, ta produkcja została jeszcze wydana w wersji mobilnej i tam dotarła do ponad 500 tysięcy użytkowników. Druga popularna gra spółki to wydana na urządzenia mobilne Love Colors, już wkrótce – 19 marca, zostanie ona także wydana na Nintendo Switch.
Czym jest segment indie premium?
To gry średniobudżetowe, niezależne, cechujące się dość krótkim terminem produkcji. Natomiast czy Vixa Games miała na swojej drodze wydane gry, które pod względem sprzedażowym okazały się rozczarowaniem? Owszem, to właśnie dlatego firma przeszła z produkcji mobilnych na bardziej zaawansowane tytuły konsolowe i komputerowe.
Kiedy Vixa Games zamierza zadebiutować na NewConnect? Na jakim etapie są obecnie wszystkie prace związane z tym wydarzeniem?
Spółka planuje debiut na NewConnect na początku 2022 roku, jest ona obecnie na etapie tworzenia dokumentów informacyjnych oraz wypełniania wszelkich formalności związanych z wejściem na NewConnect.
Dlaczego spółka zdecydowała się na debiut na NewConnect?
Ponieważ dołączenia do grona spółek notowanych na tym parkiecie sprawia, że firma zyskuje na wiarygodności wśród inwestorów oraz podmiotów współpracujących. Dodatkowo, takie działanie umożliwia alternatywny sposób pozyskania finansowania na przyszły rozwój spółki.
Nad jakimi tytułami obecnie pracuje firma?
19 marca na Nintendo Switch zadebiutuje Love Colors – zaawansowana kolorowanka typu casual. Tego samego dnia na komputery osobiste wydane zostanie Dino Galaxy Tennis – gra sportowa dinozaurami w kosmosie. Oprócz tych tytułów spółka szykuje premierę The Crackpet Show – gra w której walczymy zwierzętami w telewizyjnym show, jej premiera zakładana jest na IV kwartał 2021, to będzie do tej pory największy tytuł spółki.
Jak wyglądał ubiegły rok pod kątem wyników finansowych spółki?
2020 był pierwszym rokiem, w którym spółka skoncentrowała się na produkcji gier konsolowych i PC. Jakim sukcesem okaże się takie działanie, okaże się dopiero w bieżącym roku. Spółka liczy, że powtórzy sukcesy poprzednich gier.
Czy w przyszłości spółka zamierza się skoncentrować na wypuszczaniu nowych gier regularnie, aby nie było żadnych przestojów na samą produkcję?
Absolutnie tak, właśnie dlatego zamierza ona tworzyć gry na “zakładkę”. W konsekwencji zamierza ona pracować nad więcej niż jedną grą jednocześnie i regularnie – co pół roku – mieć nową premierę.
Czy spółka zamierza w dalszej przyszłości wydawać też większe produkcje, z większym budżetem?
Tak, lecz z równoczesnym założeniem zwiększenia zespołu, aby proces wydawniczy nie uległ najmniejszej zmianie.
Co wyróżnia Vixa Games na silnie konkurencyjnym polskim rynku gamingowym?
Większość polskich spółek koncentruje się na tworzeniu gier na komputery osobiste, a nie na konsole, a zwłaszcza Nintendo Switch. Oprócz tego, spółka pragnie podbijać chiński rynek, który nie jest szczególnie popularny w Polsce.
Czego możemy spodziewać się w 2021 roku z punktu widzenia Vixa Games?
Branża gamingowa tylko zyskała na pandemii, więc przewiduje ona, że wzrost sprzedaży, który jest jej konsekwencją, zostanie ze spółką na stałe.
Czy 2021 rok przyniesie dalsze wzrosty branży gamingowej?
Juliusz Mićko uważa, że tak, pozytywny trend powinien zostać kontynuowany. Co więcej, najmocniej powinny rozwijać się gry na konsole oraz komputery PC.
Zapraszam do samodzielnego obejrzenia całej rozmowy poniżej: