Polski rynek kosmetyków jest obecnie szóstym co do wielkości w Europie, a jego wartość przekracza 18 miliardów złotych. Coraz bardziej na znaczeniu zyskuje sektor kosmetyków naturalnych – w 2018 roku wart był 0,9 miliarda złotych i już wtedy produkty te odpowiadały za prawie 4% wartości całego rynku kosmetycznego. Ich popularność w nadchodzących latach będzie stale rosnąć, a pandemia umocniła trend wegańskich i naturalnych składów oraz zwiększyła znaczenie kanału e-commerce w tym sektorze.
Tę szansę na rynku dostrzegła spółka Lajuu. Ponadto, już wkrótce ruszy kampania crowdfundingowa Lajuu na wiodącej polskiej platformie udziałowego finansowania społecznościowego – Beesfund.
Kosmetyki Lajuu na Beesfund
Wykorzystując dobre prognozy dla branży, trend wegańskich i naturalnych składów, a także rosnącą świadomość konsumentów oraz ich zainteresowanie tematyką związane ze zdrowiem spółka Lajuu SA, decyduje się wprowadzić na rynek nową markę klasy premium z wysokiej jakości produktami pielęgnacyjnymi, której sekretem są innowacyjne receptury i wyselekcjonowane składniki.
Za nową spółką Lajuu stoi sztab specjalistów doświadczonych m.in. w tworzeniu, rozwoju i wprowadzaniu na rynek kosmetyków naturalnych. Wśród nich jest Aneta Stacherek, która 3 lata temu, chcąc zagospodarować niszę na rynku produktów naturalnych, stworzyła markę Bellamama z produktami dla kobiet w ciąży i po porodzie. Co więcej, markę kosmetyków Lajuu współtworzy aktorka i celebrytka Weronika Rosati. Spółka wierzy, że zaangażowanie w biznes gwiazdy, która posiada szerokie grono odbiorców zarówno w Polsce, jak i za granicą, wpłynie na sukces rynkowy.
Pierwszą linią Lajuu by Weronika Rosati są kosmetyki brązujące, a kolejną tworzą preparaty antyoksydacyjne oraz regenerujące. Bazą i głównym składnikiem wszystkich produktów jest woda kokosowa wydobywana z wnętrza bardzo młodych kokosów, sprowadzana głównie z Hawajów. Marka stawia na aktywne, skoncentrowane formuły oraz składy pochodzenia naturalnego, czyli ekstrakty i oleje roślinne. Wzbogaca je innowacyjnymi komponentami takimi jak bioferment z bambusa, lift oleoactif (roślinny botoks) czy lingostem, otrzymywany z roślinnych komórek macierzystych z borówki brusznicy. Unikalne kompozycje sprawiają, że codzienna pielęgnacja kosmetykami Lajuu by Weronika Rosati staje się niezwykle przyjemnym doznaniem, zapewniającym piękny, młody, a przede wszystkim zdrowy wygląd skóry. Kosmetyki Lajuu będą dostępne w sprzedaży w sklepie internetowym spółki już w maju.
Aby dalej rozwijać swoją prestiżową markę kosmetyków naturalnych, spółka będzie potrzebować wsparcia ze strony inwestorów. W tym celu już w kwietniu ma ruszyć kampania Lajuu na Beesfund – popularnej polskiej platformie crowdfundingowej. Spółka chce pozyskać niemal milion złotych – zamierza wyemitować akcje o łącznej wartości 995 tysięcy złotych.
Equity crowdfunding na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.