Ghostrunner sukcesem w dniu premiery

0

Szacunkowe przychody ze sprzedaży gry „Ghostrunner” przekroczyły w samym dniu premiery kwotę aż 2,5 mln euro. Co to oznacza? Mianowice to, że udało się już pokryć, i to z dużym zapasem, koszty produkcji. Informację podały spółki All In Games i One More Level w swoich komunikatach.

Ghostrunner na rynku

Premiera gry odbyła się we wtorek, 27 października.

W dniu premiery gra znalazła się od razu na 2. miejscu globalnej listy bestsellerów platformy Steam. Z kolei w serwisie metacritic.com otrzymała ocenę 83/100, zaś na platformie Steam aż 84 proc. pozytywnych recenzji (i to na ponad 500 otrzymanych już w pierwszych godzinach po swojej premierze).

Dodajmy, że notowany na NewConnect One More Level jest jednym z trzech producentów „Ghostrunnera” (poza tym pracowały nad nią amerykańskie 3D Realms i duńskie Slipgate Ironworks), a All in Games jednym z dwóch wydawców (drugi to włoskie 505 Games).

Gra trafiła od razu na główne platformy: komputery PC oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

Najbardziej wyczekiwana premiera

Pierwsze sygnały, że powyższy scenariusz jest możliwy, widzieliśmy już wcześniej. Miesiąc temu na liście najbardziej oczekiwanych gier platformy Steam dwa pierwsze miejsca przypadały wtedy produkcjom CD Projektu oraz Techlandu. W pierwszej dziesiątce był jednak właśnie „Ghostrunner”.

Duże zainteresowania grą może wynikać z pewnych podobieństw do „Cyberpunka 2077”. Jej akcja toczy się w cyberpunkowym mieście rządzonym przez tamtejszego dyktatora – Klucznika. Gatunkowo mamy mieć do czynienia z klasyczną rozgrywką FPP (czyli popularną „strzelanką”), w której, by przetrwać, musimy zastrzelić jak największą ilość swoich przeciwników.

Polskie firmy gamingowe osiągają ostatnio spore sukcesy. Drogę ku temu przetarł oczywiście CD Projekt, który stał za trzema częściami gier o „Wiedźminie” (oraz paroma dodatkami), a teraz pracuje nad „Cyberpunkiem 2077”, który ma z pewnością duże szanse przebicia sukcesu produkcji o białowłosym Geralcie z Rivii. Problemem jest tylko to, że gra nie może zostać ukończona. Firma wprowadziła u siebie już nawet crunch, który ma pomóc w dokończeniu procesu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments