Czego każdy biznes może nauczyć się od Ekipy i Friza? | Punkt Przełomowy

0
Łukasz Milewski praktycznie o biznesie

“Łukasz Milewski praktycznie o biznesie” to kolejny format dostępny na kanale na YouTube o nazwie “Punkt Przełomowy”. Dzięki niemu możemy poznać skuteczne podejście do biznesu, marketingu i sprzedaży, które ma nas zainspirować do kolejnych działań w tym zakresie. W pierwszym odcinku dowiedzieliśmy się czego każdy biznes może nauczyć się od Ekipy i Friza? Szczegóły zostaną zaprezentowane poniżej:

Łukasz Milewski o Ekipie i Frizie

Przez ostatnie lata Łukasz Milewski zajmował się promocją największych brandów biznesowych i rozwojowych w Polsce, sprowadził do Polski wielu niesamowitych gości, w tym Nicka Vujicica czy Garriego Kasparowa. W pierwszym odcinku swojej nowej serii zadaje on pytanie: czego każdy biznes może w dzisiejszych czasach nauczyć się od Ekipy i Friza?

Karol Friz Wiśniewski wiele lat temu zaczął nagrywać filmiki na platformie YouTube. W pewnym momencie na świecie zadebiutowała gra Pokemon GO, która okazała się wielkim hitem. Friz zaczął więc nagrywać wideo jak gra w tę grę. Początkowo wyglądało to na czystą zabawę i frajdę, jednak z czasem przemieniło się w wielomilionowy biznes. Już niebawem Ekipa wejdzie na polską giełdę, a wstępna wycena spółki przekracza 140 milionów złotych.

Jak do tego doszło?

Dwa lata temu rozpoczął się Projekt Ekipy. Zamysł był bardzo prosty – zaprosić do współpracy przyjaciół, wynająć willę pod Krakowem i na co dzień relacjonować wszystko co się tam dzieje – 365 dni w roku. Był to projekt bardzo nietuzinkowy. W ten sposób Karol Friz Wiśniewski dotarł do milionów młodych ludzi, którzy obserwują go w social mediach. Było to widoczne całkiem niedawno, gdy w kooperacji z firmą Koral zostały wypuszczone Lody Ekipy. Stały się one tak popularne, że firma nie jest w stanie wyprodukować takiej ilości lodów, która byłaby w stanie zaspokoić obecny popyt na nie.

Na czym tkwi fenomen tego typu influencerów?

Odpowiedzi należy szukać patrząc w przeszłość. Kiedyś niezwykle popularne były filmy familijne. Dziś, w rozrywkowym biznesie wideo młodym ludziom zaczęło brakować pozytywnych postaci. Wydaje się więc, że Ekipa bazuje na jednym z najpopularniejszych seriali w historii. Jej wzorcem jest absolutny hit na całym świecie – emitowany w latach dziewięćdziesiątych serial “Przyjaciele”. To zaowocowało niesamowitymi zasięgami, większymi niż oglądalność jakiejkolwiek telewizji.

Jaka płynie z tego nauka?

Po pierwsze trzeba zmienić podejście do marketingu. Absolutnie kluczowe jest budowanie relacji z ludźmi. Ekipa nie sprzedaje, tylko zaprasza widzów do swojego świata, sprawia że chcą być oni jego częścią. To generuje gigantyczną siłę zakupową. Współcześnie należy więc inwestować w relacje, skupić się na rozwiązywaniu problemów potencjalnych klientów i wspieranie ich w osiągnięciu jakiegoś celu.

Drugim ważnym i niezwykle skutecznym elementem jest regularność. YouTube jest bardzo sprawiedliwą platformą – struktura powstawania kanałów, które osiągają wielki sukces jest z reguły taka sama: zaczyna się od kilkuset subskrybentów, ludzie swoje wideo publikują regularnie, dzięki czemu ilość zainteresowanych widzów rośnie, aż pewnego dnia jeden odcinek danego kanału został podchwycony przez algorytm YouTube i dzięki temu oglądalność oraz ilość subskrybentów wzrosła skokowo. Należy więc zastanowić się nad listą atrakcyjnych treści, które będą trafiały w gusta potencjalnych klientów, a następnie należy je regularnie publikować.

Trzeci kluczowy aspekt to zasięg. Im większy, tym następnie więcej klientów. Posiadając wielkie zasięgi, można sprzedać absolutnie wszystko. Jednak, aby je pozyskać, nie można na początku próbować tego robić na wielu social mediach – wtedy to nie wypali. Trzeba wybrać sobie jedno, a następnie należy działać w tym zakresie z pełnym zaangażowaniem, sumiennie i regularnie. Po kilku miesiącach efekty powinny być zauważalne. W czasie pandemii koronawirusa najlepiej poradziły sobie marki, które miały zbudowane zasięgi – nawet, jeśli pochodziły z branż, które zostały bardzo mocno poszkodowane ze względu na kolejne lockdowny.

Czwartym kluczowym aspektem jest rozumienie swoich odbiorców i oferowanie im produktów takich, które są w zasięgu ich możliwości.

Nagranie dostępne jest pod tym adresem:

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments