Easy Yachting S.A. – spółka, która buduje globalny marketplace, odpowiadający na potrzeby rozwijającego się rynku jachtingu – wystartowała z kampanią crowdfundingową, której celem jest zebranie środków potrzebnych na dokończenie prac deweloperskich IT aplikacji webowej, start usługi i wdrożenie kampanii sprzedażowych, promocyjnych oraz programów lojalnościowych.
O emisji i innych kluczowych informacjach na temat spółki, Krzysztof Kamiński – redaktor Comparic24.tv porozmawiał z Tomaszem Suproniem – Prezesem Zarządu Easy Yachting S.A. Oto czego się dowiedzieliśmy.
Rozmowa z Tomaszem Suproniem – prezesem Easy Yachting S.A.
Czym zajmuje się Easy Yachting?
Easy Yachting to spółka, która buduje globalny marketplace, odpowiadający na potrzeby rozwijającego się rynku jachtingu. Firma udostępnia platformę web oraz mobile, w których łączy właścicieli jachtów i sterników z osobami, chcącymi skorzystać z tej formy spędzania czasu. Dzięki temu klienci platformy nazywają ją “Airbnb dla żeglarzy”.
Czy jachty są zarezerwowane na elit?
Absolutnie nie. Żeglarstwo nie jest formą spędzania czasu zarezerwowaną wyłącznie dla elit. Jest to forma aktywności związaną ze współdzielonymi płatnościami, dlatego koszty nam się rozkładają na kilka osób. Co więcej, jest to doskonała alternatywa dla wypoczynku hotelowego. Jachting więc nie musi być drogi.
Co wyróżnia Easy Yachting?
Przede wszystkim społeczność. Większość obecnie dostępnych na rynku rozwiązań opiera się wyłącznie o czarter jachtu – są to systemy bookingowe dla osób, które mają już doświadczenie z jachtingiem. Easy Yachting tworzy natomiast środowisko ludzi, którzy mogą wzajemnie się wspierać i współorganizować wyjazdy żeglarskie. Dzięki temu sternicy i właściciele jachtów mogą realizować swoją pasję zarabiają na tym.
W ilu państwach będzie dostępna platforma Easy Yachting?
W obecnej wersji beta udostępniana jest flota około 4 tysięcy jachtów w Chorwacji i Grecji. Easy Yachting jest już jednak w tej chwili w stanie zaproponować w 28 najpopularniejszych turystycznie miejscach wynajem jednostki. Będą one wprowadzane po kolei.
Czy Easy Yachting jest przygotowane na kolejną falę COVID-19?
Lockdown miał również negatywny wpływ na rynek turystyki aktywnej – zwłaszcza w przypadku miejsc, do których dociera się samolotem. Natomiast miejsca, do których podróżuje się samochodem, nadal były bardzo popularne. Przykładem na to jest rekordowy sezon wakacyjny w Chorwacji.
Co więcej, pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój Easy Yachting, ponieważ ukazała ona słabe punkty rynku jachtingu.
Co warto wiedzieć na temat trwającej emisji akcji Easy Yachting?
Emisja wystartowała przed długim weekendem majowym. Kwota zbiórki to 1,35 miliona złotych. Cena akcji wynosi 23,40 PLN. Oferowanych jest 57 203 akcji. Kampania dobiegnie końca 31 maja. Wycena spółki wynosi 24 miliony złotych. Co ciekawe, w tym przypadku po raz pierwszy podmiot, który przeprowadza emisję publiczną, dał możliwość zakupu akcji bezpośrednio płacąc kryptowalutami.
Kto ma być docelowym inwestorem Easy Yachting?
Droga biznesowa Easy Yachting polega na tym, że na początku powstał pewien koncept, z którym spółka weszła na rynek.Najpierw w projekt zainwestowali inwestorzy indywidualni, w ramach private equity. Dziś nie ma jednak charakterystycznego inwestora – mamy zarówno indywidualnych jak i korporacyjnych inwestorów. Firma zatem nie celuje w konkretną grupę inwestorów.
Jak zebrane pieniądze zostaną dalej rozdysponowane?
Celem kampanii crowdfundingowej jest przede wszystkim zebranie środków potrzebnych na dokończenie prac deweloperskich IT aplikacji webowej, a także na start usługi i wdrożenie kampanii sprzedażowych, promocyjnych oraz programów lojalnościowych.
Czy w przyszłości Easy Yachting również będzie pozwalało użytkownikom na wykorzystywanie kryptowalut?
Absolutnie tak, Easy Yachting bacznie przygląda się temu rynkowi, ma świadomość, że płatność kryptowalutami staje się coraz bardziej powszechna, dlatego spółki dołoży wszelkich starań, aby jej użytkownicy również otrzymali taką możliwość.
Jak wygląda konkurencja Easy Yachting?
Konkurencją są proste platformy bookingowe umożliwiające rezerwację jachtu, dedykowane dla osób posiadających doświadczenie z jachtami. Easy Yachting patrzy szerzej – przez aspekt społecznościowy, marketplace spółki oferuje paletę różnego rodzaju usług.
Klient może nie tylko wynająć jacht, ale również wynająć wybranego przez siebie sternika. Mało tego, istnieje nawet możliwość czarterów jednodniowych i godzinnych. Ponadto, można nawet dołączyć do gotowego wydarzenia, wspólnego rejsu.
Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całą rozmową, znajduje się ona poniżej.