Polacy pokochali BLIK’a! Aż 62% z nas płaci tak za zakupy online

Polacy kochają robić zakupy przez internet. To żadna nowość. Jaki jednak jest nasz ulubiony sposób płacenia za produkty zamawiane online? Przelew, karta, BLIK, a może płatność przy odbiorze? Odpowiedzi na to i inne pytania znaleźć można w najnowszym raporcie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”.

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) przeprowadził na zlecenie Santander Consumer Banku badanie, w którym przyjrzano się zachowaniom Polaków w kanale online. Respondentów zapytano m.in. o to, z jaką częstotliwością kupują w internecie, w jaki sposób płacą za te produkty i usługi oraz o ich znajomość integratorów płatności.

Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet

Jak się okazuje, już co trzeci Polak, który robi zakupy w kanale online, kupuje w ten sposób kilka razy w miesiącu (35 proc.). To o 3 proc. więcej niż według ubiegłorocznego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”.

To jednak nie wszystkie zmiany. Z najnowszej wersji badania wynika, że wzrosła również liczba respondentów, którzy korzystają z e-commerce przynajmniej raz na tydzień (z 11 do 15 proc.).

Autorzy raportu uważają, że odpowiedzialna za taki stan rzeczy może być wysoka inflacja, która sprawia, że konsumenci coraz częściej korzystają z internetu w poszukiwaniu korzystniejszych cen produktów i usług.

Polacy pokochali BLIK’a

Z dalszej części raportu dowiadujemy się, że najchętniej wybieraną metodą płatności za zakupy w internecie jest BLIK. Rozwiązanie to wskazało aż 62 proc. ankietowanych. W grupie tej znalazło się najwięcej najmłodszych ankietowanych od 18 do 29 roku życia oraz osób ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców.

Na drugim miejscu wśród ogółu badanych znalazł się szybki przelew elektroniczny (55 proc.). Najczęściej odpowiadały tak osoby po 40 roku życia i zarabiający od 7000 zł netto w górę.

Dalej znalazła się płatność kartą debetową (33 proc.). Tę odpowiedź wybierali głównie 50-latkowie i mieszkańcy metropolii.

Rzadziej wybierano płatność za pobraniem (26 proc.) i za pomocą e-portfeli np. Google Pay (17 proc.).

Czy Polacy kojarzą integratorów płatności?

– Nie mogliśmy się też powstrzymać przed zapytaniem respondentów badania również o to, czy znają marki systemów szybkich płatności internetowych. Jakie były tego efekty? Ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali PayPal (94 proc.) i Przelewy24 (92 proc.). Na trzecim miejscu znalazło się PayU (90 proc.). Najmniej respondentów wykazywało się znajomością marki eServices (19 proc.) i Adyen (5 proc.) – wskazali autorzy badania.

ai
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments