Oferta publiczna Answear zakończona sukcesem – akcje w górę

Udostępnij

Answear zakończył z sukcesem proces budowy księgi popytu. Wszystkie oferowane akcje serii L zostały zarezerwowane, a cena emisyjna ustalona została na poziomie ceny maksymalnej – 29 złotych. Oznacza to pozyskanie przez spółkę całej zakładanej kwoty w wysokości 29 milionów złotych.

Nie ma żadnych wątpliwości, że tak udane zakończenie procesu budowy księgi popytu ucieszyło inwestorów. W efekcie, akcje Answear zyskują dzisiaj 4,1%.

Answear przeznaczy pozyskane środki w rozwój marki PRM Marketing e-commerce

Emisja akcji serii L spółki Anwear została przeprowadzona i zorganizowane przez Biuro Maklerskie mBanku. Zakończenie subskrypcji i wpłaty od inwestorów przewidziane są, według harmonogramu, na 3 listopada.

Answear zamierza zainwestować pozyskane środki w rozwijanie marki PRM, między innymi w poszerzenie oferty produktowej, ekspansję na nowe rynki oraz kampanie marketingowe skierowane na pozyskiwanie nowych klientów i przeprowadzenie rebrandingu.


Plantwear

 

Partnerem portalu Portfel Polaka jest Plantwear S.A., polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców: drewna i kamieni szlachetnych. Odkryj piękno i unikalność modowych dodatków.

Wybierz biżuterię dla siebie!


Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear oznajmił, że “jest zadowolony z zainteresowania inwestorów emisją akcji. Złożone deklaracje potwierdzają duże zainteresowanie ofertą, a także zrozumienie inwestycji w dynamiczny rozwój marki PRM, który ma na celu zapewnienie długoterminowego wzrostu i budowy wartości spółki”.

Z kolei Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu do spraw finansowych Answear, podkreślił, że “29 milionów złotych to kwota, która pozwoli realizować plan rozwoju marki PRM. Tak jak zakładał zarząd, jeszcze w tym roku spółka otrzyma środki z emisji oraz powinna rozpocząć pierwsze działania realizujące ten plan”.

Rozwój marki PRM wpłynie na zwiększenie marży w Answear. Obecnie, luksusowe marki stanowią 58% sprzedaży. Marka PRM jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy i pozwala na ekspansję na nowy segment rynku.

Zarząd Answear spodziewa się korzyści z rozwoju marki PRM w dynamicznie rozwijającym się segmencie, przyczyniając się do wzrostu przychodów, efektywności działań marketingowych i rentowności.

Akcje drożeją o ponad 4%

Informacja o tym, że wszystkie oferowane przez Answear akcje serii L zostały zarezerwowane, a cena emisyjna ustalona została na poziomie ceny maksymalnej, została bardzo pozytywnie przyjęta przez uczestników rynku. W efekcie, akcje Answear drożeją dziś o 4,1%.

Wykres akcji Answear

O Answear

Answear to założony w 2011 roku multibrandowy e-commerce zajmujący się sprzedażą odzieży, obuwia oraz akcesoriów ponad 600 światowych marek. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z 11 rynków, na których działa Answear nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki.

Akcje Answear są notowane na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie od 2021 roku.

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również