Giftbay, stworzony przez Plantwear wchodzi na rynek rumuński

326

Plantwear to lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych. Co więcej, spółka została nominowana w konkursie Invest Cuffs 2021 w kategorii: “Debiut Giełdowy 2020”. Jakie istotne wydarzenia wydarzyły się w ostatnich miesiącach w tej firmie? Jakie są jej plany na przyszłość? O tym Marcinowi Podlackiemu opowiedział Wiktor Pyrzyk – prezes zarządu Plantwear. Rozmowa dostępna jest na kanale Comparic Rynki, a poniżej zaprezentowane zostaną najważniejsze informacje, które mogliśmy w niej usłyszeć:

Rozmowa z Wiktorem Pyrzykiem – prezesem spółki Plantwear

Czym zajmuje się spółka Plantwear?

Działa ona na rynku e-commerce, 98% sprzedaży produktów spółki odbywa się online. Spółka jest właścicielem marek Plantwear – producenta drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz Giftbay – serwisu oferującego spersonalizowane prezenty.

Co nowego wydarzyło się w spółce w ostatnich miesiącach?

Plantwear podpisało dwie ważne umowy dotyczące sprzedaży asortymentu; serwis Giftbay wszedł na rynek rumuński; 15 marca została opublkowana nowa marka – JustPlants.

Czym jest JustPlants?

To marka zajmująca się sprzedażą żywych roślin w doniczkach w ramach rynku e-commerce. Jest to więc produkt, który do tej pory nie był powszechnie dostępny w kanałach online, spółka pragnie więc go spopularyzować w sieci. JustPlants powstało z powodu rosnącego zainteresowania konsumentów żywymi roślinami. Jest to konsekwencją pandemii – faktu, że większość z nas spędza znacznie więcej czasu w domu, tematy dekoracji wnętrz i domowej roślinności coraz bardziej zyskują więc na popularności.

W jaki sposób rośliny są dostarczane?

Plantwear zaprojektowało opakowanie, dzięki któremu ziemia nie wysypie się z doniczki, a roślina jest doskonale zabezpieczona do podróży.

Pierwsza z dwóch ważnych umów dotyczących sprzedaży asortymentu to nawiązanie współpracy z firmą W.Kruk. Na czym będą polegać warunki tej współpracy?

Pilotażowo Plantwear uruchomi sprzedaż w kanałach online W.Kruk. Jeśli ten eksperyment się powiedzie, w przyszłości spółka być może będzie miała ofertę sprzedaży w stacjonarnych salonach tej marki.

Czy Plantwear będzie sprzedawać zegarki pod swoją marką w sklepie internetowym W.Kruk? Czy oprócz zegarków będą oferowane też inne akcesoria od Plantwear?

Obecnie będą to tylko zegarki sprzedawane oczywiście pod marką Plantwear. Rozważane jest także rozwinięcie tej oferty o przedmioty z kategorii “biżuteria”.

Pod koniec lutego spółka poinformowała o zawarciu umowy współpracy z firmą Monnari. Co jest jej przedmiotem?

To umowa na podobnych zasadach, co z W.Kruk, czyli na początek sprzedaż produktów Plantwear w kanałach online Monnari. W ten sposób spółka Plantwear zamierza poszerzyć grupę wiekową odbiorców swoich produktów, ponieważ klientami Monnari są z reguły osoby powyżej 40 roku życia. W ofercie Monnari znajdą się zarówno zegarki, jak i biżuteria od Plantwear.

Jak te dwie umowy partnerskie będą się układać pod względem modelu biznesowego?

Obie firmy będą pobierać ustaloną marżę od sprzedanych produktów marki Plantwear.

Czy spółka ma plany na podpisanie umów z kolejnymi partnerami w celu zwiększenia potencjału sprzedażowego?

Takie plany są zakładane, aczkolwiek obecnie spółka nie prowadzi żadnych rozmów, które miałyby je zrealizować.

Na początku marca spółka Plantwear poinformowała o uruchomieniu serwisu Giftbay.ro. Jak obecnie będą wyglądać jej działania na rynku rumuńskim?

Konsumenci w Rumunii funkcjonują bardzo podobnie do ich polskich odpowiedników, tak więc strategia marketingowa praktycznie nie została zmieniona. Działania reklamowe zostały już podjęte, a pierwsze zamówienia złożone przez Giftbay.ro są już realizowane.

Dlaczego Plantwear wybrało akurat Rumunię? Czy inne rynki także były brane pod uwagę?

Owszem, analizowane były typowe popularne zachodnie rynki, wybrana została jednak Rumunia, ponieważ ten rynek w dość dużym stopniu przypomina nasz rodzimy. Co więcej, jest to jeden z mniej nasyconych, mniej konkurencyjnych rynków, od początku uważana była więc za świetny wybór.

Jak wyglądały wyniki finansowe spółki Plantwear w 2020 roku?

Przede wszystkim spółce udało się zachować pozytywną dynamikę wzrostu przychodów w stosunku do poprzedzającego roku, choć po uderzeniu pierwszej fali pandemii koronawirusa pierwotne plany musiały zostać zrewidowane.

Czy Plantwear czyni jakieś działania, które mają przygotować spółkę na kolejny potencjalny lockdown w naszym kraju?

Przede wszystkim teraz sytuacja nie jest już tak zaskakująca, jak rok temu. Społeczeństwo nauczyło się już żyć w reżimie sanitarnym i zupełnie inaczej podchodzi do bieżącej sytuacji. Co więcej, przeprowadzane są szczepienia, więc wszyscy mamy z tyłu głowy nadchodzącą perspektywę wyjścia ze stanu pandemii.

W 2020 roku spółka Plantwear zadebiutowała na rynku NewConnect. Co zmieniło się w jej funkcjonowaniu po wejściu na ten parkiet?

Przede wszystkim prezes Wiktor Pyrzyk udziela znacznie więcej wywiadów niż kiedyś. Bardzo pozytywny jest także fakt, że spółce udało się pozyskać środki na dalszy rozwój i poprzez kanały internetowe może ona komunikować o swoich regularnych sukcesach.

Zapraszam do samodzielnego obejrzenia całej rozmowy poniżej:

Poprzedni artykułSzanse i zagrożenia automatyzacji przedsiębiorstw
Następny artykułProsper Capital Dom Maklerski S.A. rozpoczął zapisy 
na Akcje Serii K BTC Studios S.A.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments