Właśnie dobiega końca 2021 rok. Ostatnie dwanaście miesięcy – podobnie jak poprzednie – upłynęło nam pod znakiem pandemii koronawirusa, która znacząco wpłynęła na życie każdego z nas. Nie da się zaprzeczyć, że dla rynków giełdowych na całym świecie, zmieniająca się sytuacja pandemiczna, wzrosty i spadki zakażeń, a także wprowadzanie dodatkowych restrykcji i pojawienie się nowej mutacji, także miało ogromne znaczenie. Było to doskonale widoczne również na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Nie zmienia to faktu, że jednym ze zjawisk generujących największe zainteresowanie na rynku były debiuty spółek na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W tym roku na GPW nie było tak spektakularnych debiutów, jak w 2020, gdy na parkiecie pojawiło się Allegro, ale i tak o kilku podmiotach było głośno. Przykładem takiej spółki był STS Holding, który zadebiutował na GPW 10 grudnia. Mowa tu o popularnej firmie działającej w branży zakładów bukmacherskich.
Na osobną wzmiankę zasługuje jednak branża gamingowa, ponieważ to z tego sektora na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w tym roku zadebiutowały aż trzy spółki i o każdej z tych ofert publicznych było naprawdę głośno. O jakich podmiotach mowa i kiedy te debiuty miały miejsce? Przekonamy się poniżej. Pierwsza z nich to:
Huuuge Inc.
Podstawowe informacje
Huuuge Inc. to amerykański deweloper i wydawca gier typu free-to-play przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka ta regularnie plasuje się wśród 50 największych światowych producentów gier mobilnych pod względem przychodów i jest jednym z liderów rynku gier z segmentu social casino, a także jednym z najszybciej rozwijających się deweloperów gier mobilnych pod względem dynamiki przychodów. W gry Huuuge Inc. grają ludzie ze 195 krajów, z czego dziennie aktywnych jest ponad 1 milion użytkowników, a miesięcznie ponad 5 milionów.
Huuuge Inc. definiuje na nowo tę kategorię gier i oferuje graczom na całym świecie wyjątkowe wrażenia. Spółka tworzy i wydaje gry o nieskomplikowanym mechanizmie rozgrywki, które znakomicie nadają się zarówno do krótkich rozgrywek, jak i do dłuższych sesji. Huuuge Inc. stawia na pierwszym miejscu aspekty społecznościowe i przyświeca jej hasło „grajmy razem”. Społecznościowy charakter gier spółki polega na umożliwieniu graczom czatu, gry oraz rywalizacji pomiędzy sobą w grach w czasie rzeczywistym. Idea grania razem z innymi stanowi centralny element podejścia dewelopera do projektowania gier.
Debiut na GPW
Spółka zadebiutowała na parkiecie GPW 19 lutego. Huuuge Inc. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie jest obecny jako spółka prawa stanu Delaware, a obrót jej akcjami podlega restrykcjom wynikającym z przepisów amerykańskiego prawa papierów wartościowych.
Creepy Jar
Podstawowe informacje
Creepy Jar to niezależny producent gier, specjalizujący się w produkcji gier z gatunku survival simulation. Produkcje studia kierowane są na komputery PC oraz konsole PS4 i Xbox One. Core Team zespołu tworzą byli członkowie warszawskiego studia Techland, w którym pełnili role nadzorcze w obszarze procesów produkcyjnych. Wieloletnie doświadczenie i doskonała znajomość branży poparte współpracą z najlepszymi specjalistami z rynku pozwoliła im współtworzyć jedne z najbardziej rozpoznawalnych w produkcji światowej gier: Dying Light, Dying Light: The Following, Dead Island, Dead Island: Riptide, Call of Juarez: The Cartel, Mad Riders, Nail’d, GTI Racing, Xpand Rally Xtreme.
Pierwsza własna gra – Green Hell
W 2015 roku zespół podjął decyzję o utworzeniu własnego studia produkcyjnego. Do teamu dołączyli wówczas kolejni specjaliści z branży, w tym byli pracownicy warszawskiego Techlandu i Flying Wild Hog i innych, którzy współtworzyli: Shadow Warrior, Shadow Warrior 2, Hard Reset, Juju, The Witcher 2, Silent Hill: Downpour, Bulletstorm, Sniper Ghost Warrior 2, Dogfight 1942. W 2019 odbyła się premiera pełnej wersji pierwszego autorskiego projektu Green Hell. Obecnie Creepy Jar wciąż ulepsza swoją pierwszą grę, jednocześnie pracując nad drugim projektem.
Debiut na GPW
Na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Creepy Jar zadebiutowała 8 kwietnia. Co ciekawe, było to przejście z rynku NewConnect, na którym akcje tego podmiotu notowane były od 2018 roku.
Big Cheese Studio
Podstawowe informacje
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Specjalizuje się on w grach wideo na platformy PC oraz konsole. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator. Gra w wersji na PC stała się jedną z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych produkcji o tematyce kulinarnej na portalu Steam.
Dodatkowo Big Cheese Studio posiada umowy dystrybucji podpisane z PlayWay S.A., przez którego to sprzedawane są wersje pudełkowe w regionie EMEA. Głównymi rynkami zbytu są USA, Chiny i Unia Europejska. Spółka prowadzi sprzedaż w większości w modelu dystrybucji cyfrowej, która uzupełniana jest poprzez synergię grupy w zakresie dystrybucji kanałami klasycznymi, głównie dzięki umowie z PlayWay S.A.
Debiut na GPW
Na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Big Cheese Studio zadebiutowała 7 grudnia.