Big Cheese Studio – twórca sprzedażowego hitu Cooking Simulator – jest na finiszu pierwszej publicznej oferty akcji. Tylko do dziś, tj. 8 listopada do godziny 17:00, trwają zapisy w transzy małych inwestorów. Oferta obejmuje łącznie 797 264 akcji, z czego 135 000 to nowo emitowane walory serii B. Pozostała część to akcje istniejące serii A. Łączna wartość oferty wynosi 27,9 mln zł, a cena emisyjna za jedną akcję wynosi 35 zł. Przydział akcji oferowanych nastąpi do 15 listopada br. Z emisji nowych akcji Big Cheese Studio zamierza pozyskać 4,7 mln zł, które przeznaczy na produkcję trzech projektów, w tym jednego niezapowiedzianego. IPO poprzedza plany debiutu Spółki na głównym rynku GPW w Warszawie.
– Obecni i potencjalni akcjonariusze, tylko do dziś do godziny 17, mogą złożyć zapis na akcje oferowane w ramach transzy małych inwestorów. W czasie trwania oferty przeprowadziliśmy wiele rozmów z inwestorami, zaprezentowaliśmy im dotychczasowe osiągnięcia, model biznesowy Big Cheese Studio oraz opowiedzieliśmy o naszych dalszych planach na rozwój spółki. Otrzymany feedback był bardzo pozytywny, liczymy, że przełoży się on także na sukces oferty – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio. – Środki z emisji nowych akcji zamierzamy wykorzystać na rozwój trzech autorskich projektów, na przełomie lat 2021 – 2023 – dodaje.
W ramach prowadzonej oferty publicznej Spółka oferuje w transzy dużych inwestorów (TDI) 558 085 sztuk, a w transzy małych inwestorów (TMI) 239 179 sztuk Akcji Oferowanych. Zapisy przyjmowane są w Domu Maklerskim BOŚ SA (Koordynator Oferty) oraz u uczestników konsorcjum dystrybucyjnego tj. mBank SA, Dom Maklerski BDM SA oraz IPOPEMA Securities SA. Zgodnie z harmonogramem oferty, przydział akcji oferowanych przypada do 15 listopada br., a planowany debiut na GPW planowany jest na przełom listopada i grudnia tego roku.
Prospekt emisyjny oraz szczegóły oferty publicznej, w tym warunki i zasady składania zapisów na akcje są dostępne na stronie internetowej www.oferta.bigcheesestudio.com.
Flagowym tytułem Studia jest Cooking Simulator, który zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu najlepszych gier o gotowaniu na świecie. Tytuł jest dostępny na PC, VR oraz konsole: Nintendo Switch i Xbox One i PlayStation 4. W kolejnym roku tytuł będzie dostępny na Oculus Quest i PSVR. Niedawno Spółka ogłosiła datę premiery najnowszego dodatku. Cooking Simulator Shelter, bo o nim mowa, trafi do sprzedaży już 18 listopada 2021 r. W najnowszym projekcie na użytkowników czeka zupełnie nowa sceneria rozgrywki, nowe mechaniki oraz tryby gry.
– Dopiero co ogłosiliśmy datę Sheltera, a już szykujemy dla graczy kolejnego newsa związanego z Cooking Simulatorem. Wkrótce podamy więcej szczegółów, efektem naszych działań będzie konsekwentne rozwijanie naszego IP oraz pozwoli to utrzymać długi cykl życia produktu – komentuje Łukasz Dębski.
Tak jak zostało wspomniane, niezwłocznie po zakończeniu Oferty spółka planuje debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Proces upublicznienia spółki wspiera Dom Maklerski BOŚ SA. oraz kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Skrócone zestawienie wyników finansowych Big Cheese Studio S.A. (w mln PLN):
– Konsekwentny rozwój marki Cooking Simulator przekłada się na dynamiczną poprawę wyników. W samym 1H 2021 wypracowaliśmy ponad 5,5 mln zysku netto przy dynamikach 87% rdr. Przed nami debiuty kolejnych dodatków na konsole PS4, XboX oraz Nintendo, będziemy także rozwijali VR o kolejne platformy oraz dodatki. Uważamy, że nasz Evergreen będziemy rozwijali i monetyzowali jeszcze przez kilka lat – komentuje Łukasz Dębski.
O Big Cheese Studio:
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1.1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.