Gaming Factory SA, producent i wydawca gier na PC i konsole, rozpoczyna dziś pierwszą publiczną ofertę akcji. Z emisji Nowych Akcji spółka chce pozyskać od 15 do 17 mln PLN. W okresie trzech lat środki te mają zostać wykorzystane na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają do 1 lipca. Budowa księgi popytu zakończy się dzień później. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest od 3 do 8 lipca. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w trzecim kwartale br.
Oferta publiczna Gaming Factory
Pierwsza oferta publiczna akcji spółki Gaming Factory obejmuje łącznie do 1.375.000 akcji zwykłych na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 PLN każda, w tym przedmiotem emisji będzie do 1.100.000 nowo emitowanych Akcji Serii E oraz przedmiotem sprzedaży będzie do 275.000 istniejących Akcji Serii B. Maksymalna cena emisyjna Nowych Akcji na potrzeby składania zapisów w Transzy Inwestorów Indywidualnych została ustalona na 15,50 PLN. Dla Inwestorów Indywidualnych zarezerwowano 50% z planowanej liczby oferowanych akcji.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Dodatkowo, inwestorzy mogą składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich, do którego przystąpiły mBank – Dom Maklerski, Millennium Dom Maklerski S.A., Noble Securities S.A. oraz Dom Maklerski BDM S.A
Z emisji Nowych Akcji Gaming Factory zamierza pozyskać 15-17 mln PLN. Ok 70 proc. wpływów przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem. – Od początku działalności nasz pomysł inwestycyjny polegał na tym, żeby wejść w rynek gamingowy jako producent. Etap budowania grupy kapitałowej i pozyskiwania szerokiej bazy zespołów został zakończony w minionym roku. W tym momencie koncentrujemy się na naszym głównym założeniu, jakim jest produkcja własnych tytułów. – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. – Chcemy produkować gry wysokiej jakości, koncentrując się na własnych tytułach, które odniosły sukces i rozwijać ich licencje. W ciągu trzech lat zamierzamy wydać ponad 30 gier własnych na PC oraz prowadzić działalność wydawniczą dla innych studiów. W planach mamy również rozwijanie własnego działu wydawnictwa i marketingu. Mamy nadzieję, że poszerzenie kanałów dystrybucji gier na PlayStation Store, Microsoft Store, GOG, platformę VR wpłynie istotnie na zwiększanie bazy odbiorców wydawanych gier, jak również przyczyni się do nawiązana współpracy z nowymi zespołami deweloperskimi – dodaje.
Plany spółki
Gaming Factory część środków pozyskanych w ramach emisji planuje przeznaczyć na dokończenie tytułów, które są w trakcie produkcji, w tym między innymi: City Eye, Roman Legionary, Farming Life, Fat[EX] Courier Simulator, CastleFlipper, Big Battle and Defence Simulator oraz Knight Simulator. Wśród planowanych przez spółkę gier znajdują się także nowe, których produkcja jeszcze się nie rozpoczęła, chodzi m.in. o Symulator Milioner, Bakery Simulator 2 lub Farming Life 2. Średni koszt pojedynczego projektu, wynikający z dotychczas podpisanych przez spółkę umów wynosi około 200-600 tys. PLN. – Szacujemy, że bezpośrednie koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji Nowych Akcji, będą zawierały się w przedziale ok. 100-500 tys. PLN. W związku z zakładaną strategią rozwoju działalności, poprzez produkcję lepszych jakościowo gier, bierzemy pod uwagę przeznaczenie środków z emisji na pojedyncze gry o wyższych kosztach produkcji – w granicach 1 mln PLN – mówi Mateusz Adamkiewicz.
Emisja publiczna spółki Gaming Factory poprzedza plany spółki związane z debiutem na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, który może nastąpić w trzecim kwartale 2020. – To dla nas historyczny moment. Konsekwentnie dążymy do zwiększania skali naszej działalności, ponieważ chcemy być istotnym partnerem na rynku deweloperów i wydawców gier. Dołączenie do grona spółek publicznych pomoże nam realizować to założenie. Chcemy być przejrzystą spółką, która daje inwestorom dużo powodów do zainteresowania. Nie wykluczamy również wypłaty dywidendy, która w naszej ocenie jest najlepszym sposobem na pokazanie akcjonariuszom płynności finansowej – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.
Harmonogram Oferty:
Cele emisyjne (PLN tys.)
Jak się zapisać na akcje Gaming Factory S.A.?
1/ Zapisy na akcje przyjmowane są przez poniższe domy maklerskie:
- Trigon Dom Maklerski S.A.
- mBank – Dom Maklerski
- Millennium Dom Maklerski S.A.
- Noble Securities S.A.
- Dom Maklerski BDM S.A.
2/ Osoba zainteresowana złożeniem zapisu musi posiadać rachunek inwestycyjny w jednym z ww. domów maklerskich. Osoby nieposiadające rachunku inwestycyjnego, powinny otworzyć taki rachunek przed złożeniem zapisu.
3/ Zapisy będą przyjmowane w wybranych POK-ach ww. domów maklerskich, w tym telefonicznie lub za pomocą systemu informatycznego do obsługi klientów domu maklerskiego.
4/ Przed złożeniem zapisu środki pieniężne powinny zostać wpłacone na rachunek inwestycyjny.
5/ Szczegółowe informacje dot. świadczenia usług oraz sposobu złożenia zapisu na akcje można znaleźć na stronach internetowych ww. domów maklerskich, w tym na infoliniach domów maklerskich.
Szczegóły oferty znajdują się na oficjalnej stronie Gaming Factory.
O Gaming Factory
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.
Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.
W trzecim kwartale br. Gaming Factory chce zadebiutować na główny rynku GPW w Warszawie.
Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi jakiejkolwiek oferty sprzedaży instrumentów finansowych. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem ofertowym zawierającym informacje o Spółce i oferowanych papierach wartościowych Spółki, jest prospekt, któryzostał opublikowany na stronie Spółki www.gamingfactory.pl. Inwestorzy powinni uważnie zapoznać się z treścią całego prospektu emisyjnego, w tym częścią dotyczącą czynników ryzyka. Inwestowanie w papiery wartościowe oznacza możliwość utraty części lub w skrajnych przypadkach całości pierwotnie zainwestowanych środków.