Program “Biznes Focus” prowadzony przez Cezarego Andrzejczyka i emitowany na kanale Comparic Biznes porusza bieżące tematy istotne dla przedsiębiorców oraz inwestorów. Tematem ostatniego odcinka była cyfryzacja na rynku e-commerce w Polsce. Gościem Cezarego Andrzejczyka był Paweł Cylkowski – CEO w Bridge Solutions Hub S.A. Oto czego się dowiedzieliśmy:
Cyfryzacja w e-commerce
Jakie skutki wywołała pandemia COVID-19 pod względem cyfryzacji?
Pandemia koronawirusa wywołała ogromny wzrost popytu na technologie ułatwiające pracę dostawcom towarów i usług, co gwałtownie przyspieszyło digitalizację. Oczywiście bardzo widoczne są też zachowania klientów końcowych, którzy robią zakupy online. Kolejną zmianą jest przechodzenie z desktop na mobile, czyli do używania aplikacji mobilnych, zamiast stron WWW.
W 2020 roku rynek e-commerce w Polsce wzrósł o 26-27%, co jest absolutnym rekordem w naszym kraju. Łączna sprzedaż internetowa w naszym kraju wyniosła 77 miliardów złotych. Ten trend jest już nieodwracalny.
Jaki jest pomysł Bridge Solutions Hub na bieżące trendy?
Standardowym produktem spółki, który chce ona skomercjalizować i już od ponad trzech lat w niego inwestuje, jest wyszukiwarka usług z branży health&beauty. W przyszłości projekt ten ma być rozwijany na inne branże.W samej Polsce mamy ponad 130 tysięcy wpisów w KRS, część z tych biznesów jeszcze nie skorzysta ze zdigitalizowanych systemów zarządzania, a ich wejście na ten rynek jest tylko kwestią czasu. Projekt nazywa się Wpadaj.pl i jest on obecnie w bardzo silnej fazie wzrostu.
Branża health&beauty kreuje wiele możliwości dla tego typu platform. Zachowania konsumenckie wyznaczają kierunek rozwoju nowych rozwiązań na urządzeniach mobilnych. Jak długo pomysł Wpadaj.pl był przygotowywany? Bridge Solutions Hub działa już od 2010 roku. W ciągu ostatnich 10 lat, spółka przeprowadziła setki kampanii mediowych i projektów marketingowych dla szerokiej palety klientów. Kampanie prowadzone były na różnych platformach.
Natomiast cztery lata temu zarząd zauważył różne zmiany zachodzące na rynku, dotyczące e-commerce. Podjęto wtedy decyzję, aby ukierunkować działania rozwojowe spółki w kierunku zaplecza IT oraz online marketingu. W ramach spółki miał zostać zbudowany projekt, który mógłby rozwijać aplikacje e-commerce dla przedsiębiorców, a następnie je komercjalizować. Efektem jest projekt Wpadaj.pl rozwijany od trzech lat.
Na jakich inny branżach Bridge Solutions Hub ma się skupić w przyszłości?
W pierwszej kolejności rozpatrywane są dwie główne branże – medyczna oraz zarządzanie zasobami. Projekt Wpadaj.pl będzie jednak mógł być stosowany praktycznie w większości branż, w której jest ogólna potrzeba ze strony usługodawców na prowadzenie kalendarza i komunikację ze swoimi klientami oraz przeprowadzanie płatności. Aktualnie spółka jest w fazie projektowania swojego rozwiązania medycznego.
Ten ogromny rynek wciąż jest do zagospodarowania. Warto dodać, że zarówno branża health&beauty, jak i medyczna, są zoligopolizowane przez duże podmioty i Bridge Solutions Hub pragnie to przełamać.
Jak wygląda perspektywa kolejnych, letnich miesięcy dla branży e-commerce? Jak powrót handlu oraz usług może wpłynąć na rekordowe wyniki sektora e-commerce? Jakie są plany Wpadaj.pl na najbliższe miesiące?
Wpada.pl ma być alternatywą dla Booksy, to rozwiązanie ma dawać ludziom elastyczność, zamiast wymagać abonamentów, pobierane mają być tylko opłaty za efekt – za skuteczną komunikację z klientami i promowanie swojego biznesu na stronie wyszukiwarki. Kalendarz natomiast ma być darmowy. Natomiast, jeśli chodzi o perspektywy branży e-commerce, to jej rekordowe wyniki mogą chwilowo zwolnić, lecz trend jest absolutnie nieodwracalny.
Nagranie z rozmowy dostępne jest pod tym adresem: