Balticus SA stawia na crowdinvesting na Crowdway

639

Balticus – polska marka czasomierzy, której ambasadorem jest Kamil Grosicki – posiada już cenne doświadczenie w crowdfundingu udziałowym. W pierwszej połowie ubiegłego roku przeprowadziła ona kampanię na popularnej platformie Beesfund, w której udało się zebrać 1,65 miliona złotych. Teraz polski producent zegarków szykuje swoją drugą emisję. Tym razem jednak będzie miała miejsce kampania Balticus na Crowdway – spółka zdecydowała się na tę osiągającą coraz większe sukcesy platformę. Zbiórka ruszy już niebawem, co powinniśmy o niej wiedzieć?

Zegarki Balticus

Balticus to coś więcej niż zegarki. To polska marka z pasją, tworząca doskonały jakościowo produkt dopasowany do potrzeb właściciela, gdzie niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Nie jest to masowy producent, dzięki czemu czasomierze spółki zawsze są powodem wielu rozmów, przyciągają uwagę i zaciekawienie. Marka Balticus to także gwarancja jakości wykonania, dbałości o detale i spersonalizowana obsługa posprzedażowa z unikalną usługą door2door.

Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja zegarków pod marką Balticus, a następnie sprzedaż zarówno przez własny e-commerce, jak i sklepy specjalistyczne w Polsce i różnych rejonach świata. Ponadto, Balticus S.A. z końcem roku 2019 zawarł z W. KRUK umowę o współpracy w zakresie dostaw produktów spółki celem ich sprzedaży w salonach i poprzez stronę internetową W. KRUK.

Przebojem na rynku stał się model czasomierza Gwiezdny Pył z tarczą z niebieskiego awenturynu, który doczekał się trzeciej generacji. Spółka wsłuchuje się w opinie swoich klientów, dlatego nie tylko wprowadza nowe modele, ale również rozwija dotychczasowe produkty.

Pierwszym czasomierzem marki Balticus był kultowy już Grey Seal. Sama nazwa to nawiązanie do Bałtyku i cały czas odradzającej się populacji Foki Szarej. Co do samego zegarka, celem marki stało się, aby był on praktyczny i dobrze skrojony. W jego przypadku właśnie została wprowadzona do oferty trzecia generacja, w tym również specjalna wersja ze szwajcarskim mechanizmem Valjoux 7750 z komplikacją chronografu.

W sprzedaży regularnej Balticusa znajduje się 35 modeli, a do tej pory wyprodukował on ponad 4 tysiące sztuk czasomierzy. Zegarki składane są w salonie zegarmistrzowskim w Gdyni – Ogrodowicz i Syn, gdzie od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się zegarmistrzostwem. To dzięki ich pracy i doświadczeniu udaje się uniknąć wielu błędów już w fazie projektowania, czy przy ocenie prototypów. Wiele usprawnień spółka wprowadziła właśnie dzięki ich sugestiom.

Aktualnie Balticus rozwija sprzedaż online, a czasomierze marki dostępne są w wielu sklepach internetowych w Polsce i za granicą, gdzie również zdobyła ona zaufanie. Spółka szczególnie dumna jest jednak z sieci dystrybucji stacjonarnej. Obecnie jest to 18 salonów na terenie Polski, a także 4 salony na 3 kontynentach. Jako jedyna tak niewielka jeszcze polska marka, zbudowała ona taką sieć dystrybucyjną, przekonała klientów oraz salony sprzedaży, że jest pewnym partnerem biznesowym.

Co więcej, Balticus S.A. z końcem roku 2019 zawarł z W. KRUK umowę o współpracy w zakresie dostaw produktów spółki celem ich sprzedaży w salonach i poprzez sklep internetowy W. KRUK. Ta współpraca to dla powód do dumy, gdyż W. KRUK to najstarsza firma jubilerska w Polsce, która działa m.in. w segmencie zegarków premium. Rozpoczęto współpracę od sprzedaży w sklepie internetowym marki W. KRUK, a kolejnym krokiem będzie ekspozycja w sklepach stacjonarnych. Celem długookresowym jest zwiększenie dostępności marki Balticus w salonach stacjonarnych W. Kruk w całej Polsce.

Oprócz modeli czasomierzy dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają spółce:

  • Limitowane edycje – od Superligi piłki ręcznej, edycje realizowane dla klubu piłkarskiego, czy też jeden z nowszych modeli – Deep Water. Serie te charakteryzują się limitowaną liczbą sztuk, a także wysokimi cenami
  • Znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia Balticus tworzy znakowane serie produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody
  • Customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather klienci otrzymują możliwość personalizacji także pasków do zegarków Balticus. Spółka tworzy je na specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce
  • Na zamówienie powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami
  • Edycje charytatywne – model z Reksiem dla WOŚP, czasomierz przeznaczony na cel charytatywny dla Orderu Uśmiechu, był to jedyny w swoim rodzaju model Balticusa z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca umieszczony został Order Uśmiechu

Co więcej, przychody ze sprzedaży czasomierzy Balticus rosną rok do roku nieprzerwanie od 2016. W roku 2016 wartość ta wyniosła 250 000 złotych, w 2017 – 750 000 PLN, w 2018 – 1 080 000 PLN, w 2019 – 1 150 000 PLN, a w roku ubiegłym – 1 464 281 PLN.

Crowdinvesting Balticus – zeszłoroczna kampania na Beesfund

W pierwszej połowie 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji spółki Balticus. W ramach kampanii crowdfundingowej ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości emisyjnej ponad 1,65 miliona złotych. Pozyskane środki pozwoliły spółce na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków:

  • Nomad
  • Deep Water
  • Diver – Anglerfish – Żabnica
  • Grey Seal III Edycja

Crowdinvesting Balticus na platformie Crowdway

Teraz Balticus szykuje drugą emisję akcji, tym razem na platformie Crowdway. Ma ona ruszyć już niebawem, a jej cel wyniesie 2,2 miliona złotych. Środki pozyskane z planowanego crowdfundingu udziałowego zostaną przeznaczone na rozbudowę portfolio produktów, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Tak więc, już wkrótce każdy zainteresowany będzie miał okazję ponownie zainwestować w akcje tej polskiej spółki produkującej wyjątkowe zegarki.

Equity crowdfunding na platformie Crowdway

Crowdway jest jedną z największych w Polsce platform equity crowdfundingu. Działa od 2015 roku. Do tej pory zrealizowała ona ponad 20 kampani na łączną kwotę przekraczającą 36 milionów złotych oraz pobiła rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce. Proponuje ona inwestorom zaangażowanie w wysokiej jakości aktywa w trzech liniach portfelowych:

  • Dynamika (projekty w fazie dynamicznego wzrostu)
  • Stabilność (produkty nieruchomościowe stabilnego zwrotu)
  • Innowacje (startupy)

Nowy największy sukces na platformie Crowdway miał miejsce całkiem niedawno – 9 lutego bieżącego roku. Wtedy, o godzinie 9:00 emisję rozpoczęło CanPoland – pierwsza spółka farmaceutyczna z polskim kapitałem prowadząca handel międzynarodowy medyczną marihuaną oraz uruchamiająca w Polsce zakład produkcyjny do jej wytwarzania. Kampania zakończyła się już po 11 minutach, w tym czasie nabywców znalazły wszystkie akcje za łączną sumę 4,4 miliona złotych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments