Allegro szykuje program lojalnościowy dla firm, wprowadzi mini-platformy zakupowe – wywiad

352

AllegroAllegro rozpoczęło prace nad rozszerzeniem programu lojalnościowego na klientów biznesowych, którym zaoferowane zostaną dodatkowe funkcjonalności, poinformował ISBnews szef Allegro Biznes Piotr Truszkowski. Ponadto w III kw. 2022 r. Allegro Biznes planuje wdrożyć mini-platformy zakupowe, gromadzące w jednym miejscu użytkowników z jednej firmy i nadające im różne uprawnienia, dodał.

„Jesteśmy zainteresowani tym, żeby powiększać zasięg naszego produktu – mamy na celu zwiększanie liczby kupujących, zwłaszcza kupujących stale. Dlatego prowadzimy działania na kilku frontach. Jeden to jest obszar typowo procesowy – staramy się, żeby ci, którzy już mają u nas konta indywidualne zobaczyli realne korzyści związane z przełączeniem się na konto firmowe, np. mają tu trochę inny widok, dostęp do ofert tylko dla biznesu, cenników hurtowych, odroczonych płatności, rabatów koszykowych – wszystkich tych funkcjonalności, które wprowadziliśmy w zeszłym roku. Widzimy, że koszyki osób, które kupują z kont firmowych są wyższe i kupują oni częściej, co pokazuje, że ten produkt się nasyca” – powiedział Truszkowski w rozmowie z ISBnews.

Allegro Biznes odnotowuje dalsze dynamiczne wzrosty – tygodniowa liczba użytkowników robiących zakupy na koncie firma wzrosła o 11% w stosunku do początku 2021 r.

„Wszystkie zakupy na fakturę na Allegro są ok. 3-4 razy wyższe niż te dokonywane z kont firmowych. Wynika to z faktu, że część zakupów na fakturę realizują np. pracownicy firmy, którzy potem taki zakup rozliczają w swojej firmie” – wskazał Truszkowski.

Allegro Biznes stara się rozwijać produkt przede wszystkim pod kątem tych użytkowników, którzy są potencjalnymi użytkownikami B2B, czyli realizują zakupy regularnie, z najwyższym odsetkiem transakcji na fakturę.

„Stosujemy dwie drogi, by zwiększyć liczbę użytkowników B2B, czyli tych z kontem firmowym: pokazywanie korzyści i zwiększanie świadomości marki Allegro Biznes” – podkreślił Truszkowski.

Allegro rozpoczęło prace nad zaoferowaniem w segmencie B2B programu lojalnościowego.

„Prace są jeszcze na wstępnym etapie, ale myślimy o zbudowaniu prawdziwego programu lojalnościowego dla klientów biznesowych. To się wiąże oczywiście z segmentacją tych klientów: tym, którzy kupują najwięcej, zaoferujemy najwięcej wymiernych korzyści. Mogą to być specjalne warunki dostaw, najkorzystniejsze warunki finansowania, jeżeli chodzi o odroczoną płatność. Mogą to być oferty od naszych partnerów, bo chcemy nawiązać kontakt z dużymi markami, żeby realizować cross-selling usług, czy też narzędzia analityczne, które też budujemy i które będą służyć kupującym do analizowania ich kosztów i predykcji zakupów” – wymienił szef pionu w Allegro.

Druga z planowanych nowości dotyczyć będzie oferty dla firm, które nie posiadają własnego systemu zakupowego, ale w których zakupami zajmuje się więcej niż jedna osoba.

„Z naszych nowych badań wynika, że jeśli firma ma powyżej 10 pracowników, to zakupami zajmują się w niej najczęściej co najmniej 2 osoby. Najczęściej takie firmy działają na bardzo prostych narzędziach, które nie są stricte przeznaczone do kontroli zakupów, czyli np. na Excelu czy 'na zeszycie’. My pracujemy nad nową funkcjonalnością – będzie to rozwiązanie, które będzie dawało możliwość założenia mini-systemu zakupowego bezpośrednio na koncie Allegro, czyli powiązanie kilku użytkowników z danym NIP-em i podzielenie ich odpowiedzialnościami: kompletujący, zatwierdzający itd. Dostęp do katalogów Allegro będzie można tu ograniczać ze względu na asortyment, bądź preferowanych dostawców. W założeniu będzie też można dawać różne uprawnienia różnym użytkownikom. Będzie to mini-platforma zakupowa pozwalająca również niewielkim firmom zwiększyć wygodę zakupów” – wyjaśnił Truszkowski.

Oferta ta ma zostać wdrożona w III kwartale br., dodał.

Zapowiedział też, że do końca 2022 r. Allegro Biznes spodziewa się 1-2 dużych klientów, dla których przygotowywane są indywidualne rozwiązania, pozwalające im ujednolicić realizację zakupów standardowych (tail-spend, tzw. długi ogon), czyli drobnych transakcji, które nie są bezpośrednio powiązane z obszarem działalności firmy, ale które każda firma musi robić, np. artykuły biurowe, drobne urządzenia i akcesoria IT, małe narzędzia, środki czystości czy kawa i herbata do biura.

„To są zwykle zakupy o niewielkiej wartości. Strategiczne zakupy stanowią 80%, a standardowe – 20%. I te 20% zwykle rozkłada się na 80% dostawców danej firmy, co powoduje, że ciężko jest skontrolować tę masę. Marketplace daje w tym przypadku kilka korzyści: pierwsza to porównanie cen – dzięki korzystnym cenom i rabatom na Allegro Biznes może to dać 15-30% oszczędności; możliwość korzystania z programu Smart!, bo zakładając konto firmowe nie tracą darmowych dostaw; trzeci element to usprawnienie procesu, a czwarty – to kwestia compliance i bezpieczeństwa; każdy dostawca jest przez nas sprawdzany, mamy też program ochrony kupujących dostępny także dla klientów biznesowych” – wskazał szef Allegro Biznes.

„Mówimy tu o dużych klientach – takich, którzy mają instrumenty i systemy zakupowe dostosowane do swoich potrzeb. Rozmawiamy z nimi indywidualnie, bo stosowane przez te firmy rozwiązania są tworzone w odniesieniu do ich konkretnych potrzeb. Jesteśmy na etapie zaawansowanych rozmów z kilkoma dużymi klientami, nie chcę jednak na razie podawać nazw” – zakończył.

Allegro Biznes – narzędzie do regularnych zakupów firmowych – powstało w lutym 2021 r. Platforma łączy szeroki wybór produktów, wygodę dostaw i atrakcyjne ceny z funkcjami usprawniającymi zakupy firmowe.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

Tomasz Oljasz

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments