UOKiK ostrzega przed oszustwami

162

Startuje ogólnopolska kampania społeczna UOKiK ostrzegająca konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy – poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK: bądź czujny jak ważka!

„Sprawdzaj, czytaj, pytaj!” – pod tym szyldem startuje nowa akcja społeczna prezesa UOKiK. Cel? Zwrócić uwagę obywateli na zagrożenia związane z oszustwami na rynku.

oszuściKryzys to czas, gdy część konsumentów może szukać alternatywnych inwestycji finansowych. Twórcy tych ostatnich jeszcze dolewają paliwa do pieca, bowiem fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Jak wiadomo, spełnienie takich wymogów jest nierealne i wie o tym, każdy inwestor, który na poważnie obraca swoim kapitałem

W związku z licznymi skargami i sygnałami konsumentów, które do nas wpływają, przygotowaliśmy kampanię informacyjną, w tym dwa komunikaty do telewizji i radia, które przyczynią się do zwiększenia świadomości i bezpieczeństwa konsumentów – mówi PAP prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Nie ma łatwych pieniędzy

Szef UOKiK także zwraca uwagę na to, że na rynku nie ma łatwych do zarobienia pieniędzy.

„Przestrzegam przed inwestowaniem pieniędzy w systemy promocyjne typu piramida. To może być przykładowo projekt inwestycyjny z małą opłatą startową, z której część ma być przekazywana na cele charytatywne, a warunkiem otrzymania udziałów jest promowanie przedsięwzięcia wśród znajomych. Z rezerwą podchodźmy też do tzw. łańcuszków”

– dodaje Chróstny.

Podkreśla, że w czasach pandemii łatwiej także wpaść w pułapkę i nabrać się na ofertę produktu lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie, np. dzięki działaniu rzekomych leków czy urządzeń.

– Z ostrożnością podchodźmy do reklam i nie dajmy się nabrać, nawet jeśli naciągacze podszywają się pod lekarzy, ekspertów, renomowane instytuty badawcze czy osoby „uzdrowione” – przestrzega.

Zwraca także uwagę na to, że na tego typu nieuczciwe praktyki i oszustwa narażeni są szczególnie starsi konsumenci, nasi rodzice, dziadkowie czy sąsiedzi. Pamiętajcie też, by ostrzegać swoich bliskich, którzy mogą być mniej świadomi czyhających na nich zagrożeń.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments