Podczas konferencji i targów Invest Cuffs 2023 w Krakowie, Krzysztof Kamiński, redaktor Comparic24.tv, przeprowadził wywiad z Maciejem Leściorzem – dyrektorem ds. sprzedaży i edukacji w CMC Markets.
Rozmowa dotyczyła instrumentów dostępnych w CMC Markets; planach brokera na najbliższe miesiące oraz o podejściu do klientów, z którymi CMC chce spotykać się podczas organizowanych stacjonarnych konferencji w różnych miastach.
Ile CMC Markets posiada instrumentów w swojej ofercie?
Na platformie głównej CMC Markets znajdziemy ponad 12 tysięcy instrumentów w postaci różnorodnych kontraktów na różnice kursowe, w tym CFD na branżowe koszyki akcji tworzone przez CMC Markets.
Te kontrakty na koszyki akcji cieszą się sporym zainteresowaniem nowych klientów i to właśnie one w dużej mierze mają stanowić przewagę konkurencyjną CMC Markets nad innymi brokerami.
Czy poszczególni klienci CMC Markets koncentrują się na handlu na szerokim rynku, czy wybierają konkretne klasy aktywów?
Z reguły poszczególni klienci inwestujący w ujęciu długoterminowym koncentrują się na aktywach z konkretnej grupy, takiej jak akcje, surowce czy waluty. Natomiast spekulanci preferują dywersyfikację w swoim tradingu i handlują różnymi klasami aktywów.
Przed jakimi wyzwaniami będą stać brokerzy w najbliższym czasie?
Sytuacja dla brokerów jest obecnie bardzo komfortowa, być może nawet wymarzona. Mamy bowiem w ostatnim czasie do czynienia z bardzo wysokim poziomem zmienności – nawet na rynku walutowym. W efekcie, praktycznie wszystkie grupy aktywów cieszą się dziś zwiększonym zainteresowaniem klientów.
W efekcie, jedynymi wyzwaniami dla brokerów są dziś takie zagadnienia, jak dostosowanie się do aktualnej zmienności oraz utrzymanie stabilności platformy transakcyjnej. CMC Markets nie ma jednak z tym problemów, firma ta inwestuje w technologię już od lat.
Czy klienci brokerów stają się coraz bardziej wymagający?
Zdecydowanie tak. W Polsce mamy zupełnie inne podejście klientów niż w Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Polscy klienci są bardzo żądni wiedzy dotyczącej tego, co się kryje w danym instrumencie inwestycyjnym, jakie algorytmy rządzą jego tworzeniem.
W efekcie, na polskiej infolinii CMC Markets nie pojawiają się pytania ogólne, lecz bardzo szczegółowe, często dotyczące kwestii technicznych, które nadal potrafią zaskoczyć brokera.
Jakie są plany CMC Markets na najbliższy rok?
Po pierwsze – ciągły rozwój ofertowy. Po drugie, CMC Markets chce przeprowadzać coraz więcej spotkań na żywo z klientami na terenie niemal wszystkich polskich miast wojewódzkich.
Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całym nagraniem, znajduje się ono poniżej.