W ostatnich miesiącach Spotify uzyskało wiele nowych patentów w USA. Te mogą pomóc rozwinąć aplikację firmy, która służy dziś głównie do słuchania muzyki. Jeden z nich jest z pogranicza nowych technologii oraz psychologii i może zrewolucjonizować rynek internetowych reklam.

Nowe patenty Spotify

Portal Music Busines Worldwide (MBW) informuje, że platforma Spotify otrzymała np. patent dot. nowej funkcji podobnej do karaoke, która umożliwia użytkownikom „nakładanie utworu muzycznego na własny wokal”.

Inny patent sugeruje, że firma pracuje nad czymś na miarę „reklamy ukierunkowanej geograficznie”, używając do tego dźwięku 3D.

To jeszcze nic. Teraz Spotify uzyskało nowy patent, który może okazać się przełomowy dla platformy i całego rynku reklamowego. Chodzi o „metodę i system personalizacji doświadczenia użytkownika w oparciu o jego cechy osobowości”. O co dokładnie chodzi?

Powiedz nam, jakiej muzyki słuchasz, a powiemy ci, kim jesteś!

trasy koncertoweZgłoszenie, które wyciekło do mediów od osoby, która jest bliska szefostwa Spotify, dowodzi, że „można zidentyfikować cechę osobowości użytkownika na podstawie [danej] treści (np. muzyki), którą ten wykorzystuje (np. jej słucha) i kontekstu, w którym ją konsumuje”.

Dalej dodano, że zmienne behawioralne, takie jak nastrój melomana, jego ulubiony gatunek muzyczny lub dane demograficzne, mogą „odpowiadać różnym cechom osobowości”.

Patent wyjaśnia, że ​​ten system może identyfikować cechy osobowości użytkowników „na podstawie kwestionariusza, takiego jak Inwentarz Wielkiej Piątki (BFI-44) lub badanie osobowości Meyersa-Briggsa”:

„Cechy mierzone za pomocą kwestionariusza można następnie wykorzystać jako możliwe cechy osobowości, które można przypisać użytkownikowi. [Te] możliwe cechy osobowości obejmują cechy osobowości Wielkiej Piątki: otwartość, sumienność, ekstrawersję, ugodowość i neurotyczność”.

Wszystko dla dobra… reklamodawców

Spotify sugeruje, że jako firma z tego typu wiedzą mogłaby następnie lepiej promować treści – przypuszczalnie reklamy, ale być może także muzykę i podcasty – na podstawie wykrytych cech osobowości klienta.

Chodzi nie tylko o treść, ale sposób jej podania:

„Na przykład ton głosu może być bardziej optymistyczny, piskliwy i / lub ekscytujący dla użytkowników, którym przypisano cechę osobowości ekstrawersji. Ton głosu może być cichy i / lub stonowany w przypadku użytkowników, którym przypisano cechę osobowości introwersji.”

Dziś aplikacja i tak podpowiada swoim użytkownikom np. kolejne zespoły muzyczne, które ten może polubić, jeśli słucha obecnie danego artysty. Wdrożenie jednak powyższego patentu wyniesie tego typu polecenia na nowy poziom.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments