Przygotowanie do targów – co zrobić by Twoje stoisko było oblegane?

197

Targi branżowe to doskonała okazja do promocji firmy oraz pozyskania klientów lub partnerów biznesowych. W efekcie, uczestnictwo w targach to długoterminowa inwestycja marketingowa, która może okazać się wyjątkowo intratna. Należy jednak pamiętać, że samo wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze żaden sukces.

Wartościowymi korzyściami wyciągniętymi z uczestnictwa w targach jest dopiero zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy nawiązanie relacji z nowymi partnerami biznesowymi.

Co więcej, nie jest żadną wiedzą tajemną, że im lepiej przygotujemy się do samych targów, tym owocniejszy będzie w nich nasz udział. Jak zatem wyróżnić się na dużych targach, jak sprawić, aby to nasze stanowisko, a nie jedno z dziesiątek innych było wyjątkowo oblegane? Kilka cennych porad zaprezentujemy poniżej. W pierwszej kolejności:

Zarezerwuj odpowiednie miejsce Stoisko na targach

Rezerwacja miejsca na stoisko wystawowe w dużym stopniu jest uzależniona od finansów danej firmy. Im lepsza lokalizacja, tym droższa. Za najbardziej pożądane rozwiązanie uchodzą wyspy, do których odwiedzający mają dostęp z każdej strony. Dają wiele możliwości – pozwalają na stworzenie wyjątkowej przestrzeni, która na pewno zostanie zapamiętana przez uczestników targów. Budowa tak usytuowanych stoisk targowych jest zazwyczaj wieloetapowa i wymagająca, ale efekt przynosi dużo satysfakcji i przekłada się na liczbę odwiedzających.

Jakiego miejsca lepiej nie zajmować?

Najmniej atrakcyjne są niewielkie stanowiska położone między innymi stoiskami. Łatwo je bowiem przegapić i trudno się przy nich obsługuje klientów. Poza tym mogą generować kolejki, a te zasłaniają całą, nawet najbardziej wymyślną ekspozycję.
Przy wyborze miejsca dobrze jest także znać rozmieszczenie stoisk targowych konkurencji. Warto również unikać stanowisk położonych blisko sceny – na niej zawsze dużo się dzieje. Bywa to uciążliwe i uniemożliwia swobodne rozmowy z kontrahentami.

Niech wszyscy wiedzą, że pojawisz się na targach

Samo uczestnictwo naszej firmy w targach nie może przejść bez echa. Poza poinformowaniem klientów, warto zainteresować tym wydarzeniem media branżowe, przygotowując dla nich odpowiednią notkę prasową. Ponadto, nie można zapominać o mediach społecznościowych. Jeśli nasza firma ma w nich założone profile i rzetelnie promujemy w nich naszą działalność, to warto w tym zakresie wzmożyć nasze wysiłki dotyczące naszej obecności na targach. Niech wszyscy się o tym dowiedzą oraz niech dzięki naszym interesującym treściom marketingowym zapragną odwiedzić nasze stoisko.

Nie korzystaj z gotowych rozwiązań Gotowe stoisko na targach

Organizatorzy targów często dają możliwość skorzystania z przygotowanej przez nich zabudowy. Nie jest to jednak najlepszy pomysł. Takie stoiska targowe tworzone są z szablonu. Oznacza to, że wszystkie mają podobne gabaryty, układ i wygląd. Niczym się więc nie wyróżniają, przez co nie będą zbyt interesujące dla uczestników targów, którzy nas nie znają.

Wymiary gotowych stoisk warto znać

Warto jednak wiedzieć, jakie parametry mają te standardowe stoiska, ponieważ wiele firm z nich korzysta. W praktyce znajomość budowy stoisk standardowych pozwoli nam lepiej przygotować do targów własne stanowisko. Możemy wtedy zaprojektować stoisko wyższe, wyrastające ponad inne i widoczne już z daleka. To prosty, ale skuteczny sposób na zwrócenie uwagi klientów i potencjalnych partnerów biznesowych.

Nie zapomnij o dodatkach

Według przeprowadzonych w Polsce badań, gadżety przyciągają około 29% zwiedzających targi. Oczywiście muszą być one przemyślane i ściśle powiązane z ofertą naszej firmy. Popularność długopisów, smyczy, notesów i breloczków reklamowych sprawia bowiem, że nie są to już gadżety, które robią wrażenie na uczestnikach targów. Co więc się tutaj sprawdzi? Można rozdawać choćby kody do darmowego testowania właściwości systemu czy platformy. Tego typu funkcjonalny gadżet może stanowić namacalną wartość dodaną i skutecznie zapracować na pozyskanie nowego klienta lub partnera biznesowego przez naszą firmę.

Dodatki zdobiące stanowisko

Inne rzeczy o jakich trzeba pamiętać, to wizytówki oraz katalogi, broszury lub ulotki z naszą ofertą. Niezbędne są również materiały reklamowe, które zwracają uwagę z większej odległości, czyli wszelkiego rodzaju banery rolowane typu roll-up oraz innego rodzaju plakaty i grafiki z naszym logo.

Wybierz odpowiednie osoby do reprezentowania firmy Stoisko na targach

Osoby, które będą reprezentować nasze przedsiębiorstwo na targach, muszą być nie tylko doskonale przygotowane zawodowo, ale także posiadać niezbędne umiejętności personalne. Wszystko to pozwala na stworzenie interakcji z odwiedzającymi.

Z powyższego wynika, że w pierwszej kolejności na targach zazwyczaj doskonale sprawdzają się przedstawiciele handlowi. To jednak nie wszystko. Warto bowiem zadbać również o osoby, które wyczerpująco odpowiedzą na pytania techniczne. Handlowiec świetnie przedstawi ofertę potencjalnemu klientowi, ale niekoniecznie sprawdzi się w rozmowie z zainteresowaną naszą ofertą osobą, która przyszła na targi, by zadać konkretne pytania dotyczące co prawda naszego produktu lub usługi, ale odnoszące się do natury technicznej, systemowej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments