Primark, po otwarciu – w czwartek, 20 sierpnia – pierwszego sklepu w Warszawie o powierzchni ponad 3,6 tys. m2, planuje uruchomić kolejną tak samo dużą placówkę w Poznaniu w przyszłym roku, poinformował sales and operations manager w Primark Polska Maciej Podwojski.
„Otwarcie naszego sklepu w Warszawie jest pierwszą naszą placówką w Polsce. Kolejne otwarcie planujemy w Poznaniu w przyszłym roku. Już mamy lokalizację, ale z różnych względów nie możemy jeszcze podać przybliżonej nawet daty jego uruchomienia” – powiedział Podwojski podczas rozmowy z dziennikarzami.
Dodał, że już jest prowadzona rekrutacja na wyższe stanowiska kierownicze w Poznaniu, a później rozpocznie się na pozostałe stanowiska.
Sklep Primarku w Poznaniu ma mieć zbliżoną powierzchnię do placówki uruchamianej właśnie w Warszawie, czyli około 4 tys. m2 i będzie również zatrudniać około 250 osób.
Podwojski nie chciał ujawnić, czy spółka planuje również otwarcia w innych miastach Polski.
„To otwarcie w Warszawie przekładaliśmy z wiosny na teraz ze względu właśnie na pandemię. Kolejny sklep chcemy uruchomić w Poznaniu. Podkreślam, że jesteśmy w Polsce na dobre. Oczywiście, chcielibyśmy mieć sklepy w każdym większym mieście w naszym kraju, ale musimy podejmować rozważne decyzję krok po kroku” – podkreślił manager.
W tej chwili Primark Polska korzysta z centrum logistycznego zlokalizowanego w Czechach.
„To centrum obsługuje kilka krajów i obecnie jest wystarczające dla naszych potrzeb, w związku z tym nie planujemy obecnie otwarcia podobnego obiektu w Polsce” – powiedział Podwojski.
Primark sprzedaje produkty wyłącznie poprzez sklepy stacjonarne.
„Przyglądamy się sprzedaży online, ale na razie nie zostały podjęte żadne decyzje. Być może rozważymy coś pomiędzy tradycyjną sprzedażą a sprzedażą online. Obecnie ponad 90% naszych produktów można zobaczyć na naszej stronie, ale na ich zakup zapraszamy do stacjonarnych sklepów” – dodał Podwojski.
Primark to międzynarodowej marka odzieżowa, która oferuje najnowszą modę, kosmetyki i wyposażenie domu o najlepszym stosunku jakości do ceny, zgodnie z hasłem: „niesamowita moda w niesamowitych cenach” („Amazing Fashion at Amazing Prices”). Primark otworzył swój pierwszy sklep w Dublinie w 1969 roku pod nazwą Penneys. Obecnie działa w 382 sklepach w 13 krajach.