Poczta Polska ma umowę z PPUC na system informatyczny do zarządzania logistyką

185

Poczta Polska zawarła umowę na nowy system informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi (Transportation Management System), podała spółka. Oprogramowanie stworzy spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC), funkcjonująca na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo.

Przedmiotem umowy jest zaprojektowanie, dostarczenie i wdrożenie systemu wspierającego wszystkie procesy logistyczne w firmie – w zakresie zarządzania, przewozu, doręczania, monitorowania i rozliczania strumieni przesyłek w czasie rzeczywistym. Zgodnie z umową PPUC będzie odpowiedzialna również za utrzymanie systemu i świadczenie usług gwarancyjnych.

Nowoczesny system zapewni optymalizację procesów transportowo-logistycznych, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek oraz oszczędność wykorzystywanych surowców. Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe 3 lata Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i rozbudowy architektury sieci logistycznej. Jeszcze w tym roku spółka przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów, podano.

„W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wdrożyliśmy do realizacji wszystkie projekty strategiczne Poczty Polskiej. Wśród nich takie, które były dotąd, często od bardzo wielu lat, wyłącznie przedmiotem prac koncepcyjnych. Jednym z nich jest właśnie projekt stworzenia nowego systemu informatycznego do zarządzania procesami logistycznymi. Kontrakt na dostarczenie systemu TMS zawarty ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, a więc ze spółką zależną Poczty, to też kolejny duży krok na drodze do budowy software house pocztowej grupy kapitałowej, co stanowi ważny element naszej strategii”powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, cytowany w komunikacie.

Wdrożenie nowego systemu, odpowiadającego za dynamiczne planowanie transportu, przyczyni się do wzrostu konkurencyjności pocztowego operatora na rynkach KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) oraz usług TSL (transport, spedycja, logistyka), takich jak Krajowa Przesyła Paletowa oraz Międzynarodowa Przesyłka Paletowa, podkreślono.

„Nasza strategia zakłada znaczące wzrosty przychodów z przesyłek kurierskich oraz rozwój usług logistycznych. To szansa dla Poczty Polskiej, której potencjał jako największej w kraju spółki logistycznej jest naprawdę ogromny. Do 2024 roku planujemy podwoić przychody z tego segmentu. W tym celu inwestujemy w automatyczne sortery oraz systemy informatyczne, a także pozyskujemy nowe hale do sprawnej obsługi różnego rodzaju przesyłek”dodał wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.

Rozwój usług logistycznych i pozyskiwanie nowych klientów to jeden ze strategicznych kierunków działań spółki. Pomimo pandemii tylko w ubiegłym roku liczba klientów korzystających z Krajowej Przesyłki Paletowej wzrosła o 16%.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments