Netflix zyskał sporo nowych klientów

Netflix

Netflix w końcu może przekazać inwestorom pozytywnie wieści. Platforma streamingowa zyskała w stosunkowo krótkim okresie 2,41 mln nowych abonentów. Kurs akcji firmy skoczył o ponad 14 proc.

Netflix wraca do świata żywych

Zysk Netfliksa na akcję wyniósł w trzecim kwartale 3,10 USD, podczas gdy rynek szacował go na 2,13 USD. Z kolei przychody koncernu wyniosły 7,93 mld USD. Konsensus analityków zakładał, że będzie to mniej, bo „tylko” 7,84 mld USD.

Netflix pozyskał netto 2,41 mln nowych abonentów. Jeszcze niedawno spółka prognozowała, że w trzecim kwartale pozyska 1,09 mln nowych abonentów. W poprzednich dwóch kwartałach liczba ta spadała. Na koniec września platforma miała 223 mln abonentów. Zapewne teraz liczba ta jest zapewne podobna.

Zapowiedź nowych planów

Przypomnijmy, że od 3 listopada serwis wprowadza do swojej oferty pakiet o nazwie „Podstawowy z reklamami” dostępny za 6,99 dolarów miesięcznie (ok. 34,40 zł) w USA. Z kolei widzowie w Niemczech będą mogli skorzystać z tej oferty za 4,99 euro (ok. 24 zł).

Co dostaniemy w ramach nowego pakietu? Dostęp do filmów, seriali oraz innych materiałów, w których pojawią się jednak reklamy. Emisja tych ostatnich będzie trwać od 4 do 5 minut reklam na godzinę. Spoty będą pokazywane przed danym materiałem oraz w jego trakcie, czyli jak w tradycyjnej TV. Nie będzie też możliwości ściągania filmów i seriali na urządzenia mobilne.

Początkowo nowy pakiet Netfliksa z reklamami będzie dostępny w 12 krajach. Mogą z niego skorzystać klienci z:

Stanów Zjednoczonych
Australii,
Brazylii,
Kanady,
Francji,
Niemiec,
Włoch
Japonii,
Korei Południowej,
Meksyku,
Hiszpanii,
Wielkiej Brytanii.

„Wierzymy, że dzięki temu rozwiązaniu będziemy w stanie zapewnić odpowiedni abonament i cenę dla każdego fana Netfliksa. Najważniejsze dla nas jest to, aby dać konsumentom wybór. Chcemy, żeby mogli dowiedzieć się, jaka oferta jest dla nich najlepsza. To może oznaczać, że niektórzy z naszych obecnych użytkowników zrezygnują z planów bez reklam” – skomentował Greg Peters, dyrektor operacyjny serwisu.

Jak widać, na liście brakuje Polski.

Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby reklamodawcy płacili 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów.

ai
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments