Netflix wprowadza u siebie reklamy. Czy także w Polsce?

Udostępnij

Netflix wprowadzi u siebie reklamy. Te będą obowiązywały w nowym najtańszym pakiecie. Co z polskim rynkiem?

Reklamy na Netflix

Netflix ma ponoć już w listopadzie zaoferować nowy, tańszy pakiet, ale z reklamami. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, ten nie pojawi się jednak od razu wszędzie. Np. polscy klienci na razie będą musieli obejść się smakiem.

Warto dodać, że od początku sugerowano, że „reklamowy” pakiet pojawi się dopiero na początku 2023 roku. Teraz, jeśli wierzyć mediom z USA, okazuje się, że firma wprowadzi go już w listopadzie br. Netflix chce tym samym wyprzedzić konkurencyjną platformę, Disney+, która ma wkrótce ruszyć z podobną ofertą.

Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby reklamodawcy płacili 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów.

Długość bloków reklamowych nie będzie dłuższa niż 4 minuty na godzinę. To mniej niż w przypadku zwykłych kanałów telewizyjnych.

Nowy, najtańszy pakiet może kosztować od 7 do 9 dolarów. Ma być uszczuplony o niektóre funkcje (możliwości pobierania produkcji platformy na smartfon czy komputer i odtwarzania ich w trybie offline).

Obecnie najtańszy plan kosztuje 9,99 dol., nieco droższy, plan standardowy, 15,50 dol., a plan 4K 20 dol.

Skąd ta decyzja?

Pomysł, by wprowadzić plan z reklamami, pojawił się po tym, jak firma ogłosiła swoje wyniki finansowe za I kwartał br. Okazało się wtedy, że Netflix stracił aż 200 tys. subskrybentów. Łącznie ma ich na całym globie 220,67 mln. W

Nie wiadomo jednak, czy nowy projekt ratunkowy zakończy się sukcesem. Portal Variety twierdzi, że Netflix w zamian za nieniską przecież cenę nie chce przekazywać ponoć reklamodawcom wielu informacji o widzach. Innym minusem rozwiązania jest ponoć tradycyjny model reklamowy – targetowanie i indywidualne lokowanie produktów. Portal ma bowiem stawiać na sety reklamowe przed i w trakcie emisji danego programu czy serialu. Kojarzy się to z tradycyjną TV, co może budzić niechęć. Ponoć część z potencjalnych reklamodawców jak na razie czeka z podjęciem decyzji, czy skorzystać z oferty Netflixa.

Jacek Walewski
Jacek Walewski
Redaktor naczelny serwisu PortfelPolaka.pl. Pasjonat gospodarki i przemian, jakie w niej zachodzą. Publicysta oraz promotor walut cyfrowych i technologii blockchain.

Najnowsze

Zobacz również