Dzień Inwestora Indywidualnego

Netflix otwiera hub w Polsce na wschodnią Europę

Udostępnij

Przedstawiciele największej platformy VOD na świecie – firmy Netflix, zapowiedzieli dziś, że uruchomią w Polsce nowe strategiczne biuro, które będzie centralnym hubem na Europę Środkowo-Wschodnią. Jak podkreśla firma, biuro w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie. Polska ma być natomiast dla tego giganta kluczowym rynkiem.

Warszawa biznesowym centrum Europy Środkowo-Wschodniej dla Netflixa Warszawa

Netflix cały czas się prężnie rozwija, o czym najlepiej świadczy wspomniana we wstępie zapowiedź otwarcia nowego biura, które będzie pełnić funkcję hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Jego celem będzie rozszerzenie swojej działalności w tym regionie Europy, który przyniesie większą liczbą produkcji, również polskich.

Tę decyzję Larry Tanz, wiceprezes i szef seriali własnych Netflixa w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) skomentował poniższymi słowami: “Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią”.

Inne siedziby Netflixa w Europie

Netflix na razie nie ujawnił, kiedy konkretnie ruszy jego warszawskie biuro ani kto będzie nim kierował. Warto dodać, że firma posiada europejską centralę w Amsterdamie, biura Londynie, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie (to ostatnie zostało uruchomione w ubiegłym roku) oraz studio filmowe w Madrycie.

Netflix zainwestował w Polsce prawdziwą fortunę Telewizor z uruchomioną platformą Netflix

Przy okazji Netflix pochwalił się, że tylko w latach 2020-2021 zainwestował w polski rynek aż 490 milionów złotych. Pieniądze te zostały przeznaczone na rozwijanie rodzimych filmów i seriali, ale także budowanie biblioteki na licencjonowanych produkcjach. Same polskie produkcje, takie jak “Sexify” czy “W głębi lasu” stały się międzynarodowymi hitami i trafiły do Top 10 najchętniej oglądanych produkcji tygodnia w kilkudziesięciu krajach na różnych kontynentach.

Ponadto, od 2020 roku Netflix utworzył w naszym kraju łącznie 2600 miejsc pracy.

Współpraca z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych oraz Szkołą Filmową w Łodzi

Netflix zaznaczył również, że cały czas aktywnie inwestuje w polskich rynek. W 2020 roku serwis rozpoczął wieloetapową współpracę z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych, której pierwszym krokiem było stworzenie funduszu pomocowego w wysokości 2,5 miliona złotych dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży w związku ze wstrzymaniem produkcji z powodu pandemii.

W 2022 roku Netflix rozpoczął natomiast oficjalną współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi, która opiera się na cyklu warsztatów dla studentów. Celem inicjatywy jest odkrycie młodych talentów i wspieranie ich na początku ich karier.

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również