Metaverse – przyszłość rozrywki cyfrowej

358

W czwartym odcinku emitowanego na kanale Blockchain Space [by Comparic] programu CryptoVerse Show Katarzyna Jakubowska z Tokenomia.pro, Adam Gaca – CEO Cyber Live i Sławomir Matul – CEO VR Factory Games rozmawiają o Metaverse.

CryptoVerse Show #4

Czym jest Metaverse?

Metaverse to przeniesienie realnego świata do świata cyfrowego, z tym, że ludzie, którzy do tej pory byli obserwatorami świata cyfrowego, teraz go współtworzą. Ponadto, Metaverse to rozszerzenie świata o kolejny wymiar, tworzenie równoległej, wirtualnej rzeczywistości, dającej znacznie więcej możliwości rozrywki.

Czy będziemy mieć różne wersje Metaverse?

Jak najbardziej, z całą pewnością będziemy funkcjonować w wielu Metaverse, z różnych kategorii – zarówno scentralizowanych i zdecentralizowanych.

Czy Metaverse może stać się głównym światem, w którym funkcjonujemy?

Absolutnie tak. Pytanie tylko za ile lat się to wydarzy. Prawdopodobnie będzie się to działo krok po kroku, tak jak miało to miejsce w przypadku mediów społecznościowych. Wydaje się jednak, że ten proces z całą pewnością potrwa wiele lat.

Czym zajmuje się VR Factory Games?

VR Factory Games obecnie pracuje nad grami w wirtualnej rzeczywistości na różne platformy VR.

Czym zajmuje się Cyber Live?

Cyber Live powstał w celu przeniesienia branży muzycznej do Metaverse. Konkretnie mowa tutaj o koncepcji, by zwirtualizować cały proces produkcji wydarzeń muzycznych w Metaverse.

Jakie są potrzebne zasoby do zbudowania własnego Metaverse?

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć, ponieważ dziś nie ma jednej, spójnej koncepcji Metaverse. Wszystko zależy więc od skali i samych założeń biznesu, tego do jakiej grupy odbiorców kieruje on swoje usługi.

Warto jednak zauważyć, że prowadzenie biznesu w Metaverse zdecentralizowanym nie wymaga w ogóle pieniędzy. Można na przykład stworzyć w nim coś wyjątkowego, sprzedać za pomocą NFT (lub wynajmować) i w ten sposób zarabiać. Równie dobrze można jednak prowadzić w Metaverse poradnię psychologiczną czy agencję zajmującą się kreowaniem wirtualnego wizerunku.

Czy Metaverse będzie stanowił szansę na sukces dla osób, które nie są popularne w realnym świecie?

Absolutnie tak. W zdecentralizowanym Metaverse jesteśmy dużo bliżej osób zajmujących się promowaniem twórców, łatwiej więc będzie nawiązać z nimi współpracę. Co więcej, w Metaverse, możemy kreować swój wizerunek w dowolnym kierunku. Nie ogranicza nas tutaj wiek czy fizjonomia.

Jak branża Metaverse będzie wyglądać za 10 lat?

Z całą pewnością będzie bardziej spójna. Firma Meta (dawniej Facebook) będzie dążyła, aby jak najwięcej kategorii rozwijających się w tej branży znajdowała się w jej Metaverse. Z całą pewnością w najbliższych latach rozwinie się jednak dużo konkurencyjnych Metaverse, rywalizacja będzie między nimi ogromna, a dużą rolę rozegra tutaj wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.

Czy potencjalne pęknięcie bańki NFT mogłoby wpłynąć negatywnie na rozwój Metaverse?

Niekoniecznie. NFT – zwłaszcza w kontekście cyfrowej sztuki – to obecna moda i rzeczywiście mogłoby dojść do pęknięcia bańki, lecz nie powinno to zaszkodzić samej idei Metaverse.

Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całą rozmową, znajduje się ona poniżej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments