Spółka Meetbit i jej wpływ na turystykę biznesową

429

Meetlify - aplikacja spółki MeetbitSpółka Meetbit jest twórcą aplikacji Meetlify, która ma służyć do łączenia kontaktów biznesowych ze sobą. Dzięki korzystaniu z niej efektywność spotkań tego typu może znacząco wzrosnąć. Na czym dokładnie ma polegać to rozwiązanie i kiedy aplikacja będzie gotowa? O tym na kanale Comparic News rozmawiał Krzysztof Kamiński z prezesem zarządu Meetbit – Rafałem Orlickim. Wszystkie istotne informacje zostaną przedstawione poniżej.

Meetbit i jego produkt – Meetlify

Na samym początku Rafał Orlicki wyjaśnił skąd w ogóle pomysł na założenie spółki. Jak nietrudno się domyślić, ma ona zajmować się rozwijaniem stworzonej aplikacji. To Meetlify, innowacyjny system mający znacząco usprawniać organizację kontaktów biznesowych jest tutaj kluczowym elementem.

Kolejne pytanie dotyczyło źródła finansowania spółki Meetbit, a konkretnie co przekonało fundusz Blite Fund, który w nią zainwestował. Okazuje się, że był on jednym z pomysłodawców rozwiązania Meetlify, a w szczególności pomógł zidentyfikować występowanie problemu z kontaktami biznesowymi na rynku.

Dla kogo Meetlify?

Następnie Rafał Orlicki wytłumaczył do czego dokładnie będzie służyć aplikacja Meetlify. Ma ona na celu w pierwszej kolejności rozwijać własny profil działalności; w drugiej wyszukiwać wartościowe, rekomendowane przez system kontakty; a w trzeciej ułatwiać organizowanie i utrzymywanie tych istotnych relacji w taki sposób, aby przenosić tę wybudowaną sieć kontaktów na każde kolejne spotkanie/wydarzenie. Dodatkowo prezes spółki przedstawił dwa faktory, które wyróżniają produkt na tle konkurencji. Pierwszy polega na tym, że promowana jest wartość relacji, a nie ich ilość. Natomiast drugi to rekomendowanie przez system niekonwencjonalnych kontaktów, o których prawdopodobnie użytkownik aplikacji by samodzielnie nie pomyślał, choć powinny mu przynieść duże korzyści.

Kolejne pytanie dotyczyło potencjalnego negatywnego wpływu lockdownu na zainteresowanie Meetlify. Rafał Orlicki uważa, że na szczęście takiego problemu nie będzie, ponieważ aplikacja powinna być gotowa pod koniec 2020 roku, a według ekspertów światowej turystyki najbardziej negatywny scenariusz zakłada pełny powrót branży MICE już w 2021, czyli w momencie kiedy Meetlify ma wejść na rynek.

Jak będzie wyglądać obsługa Meetlify? Najpierw należy założyć konto w aplikacji (utworzyć profil, określić branżę i zainteresowania firmy), następnie przejrzeć rekomendacje i nawiązać relacje z wybranymi kontaktami. W skrócie te trzy proste kroki mają zwiększyć efektywność w biznesie. Meetlify będzie działać w kilku modelach, a twórcy będą nieprzerwanie pracowali nad jej rozwojem. Dostęp do niej będzie się odbywał na zasadzie abonamentu, do wyboru przewidywane są różne warianty dostosowane do potrzeb użytkownika. Będzie także możliwość przetestowania aplikacji przez pewien okres próbny, tzw. trial, oczywiście pobierać się ją będzie z głównych rynków aplikacji dostępnych na smartfonach.

Następne pytanie dotyczyło produkcji aplikacji. Okazuje się, że na dzień dzisiejszy nad produktem pracuje dziewięcioosobowy zespół, a jego tworzenie trwa nieprzerwanie od kilkunastu miesięcy. Jednak, z powodu pandemii, która od początku marca zupełnie zmieniła sytuację w branży, dodatkowo dopuszczanych do głosu jest wielu ekspertów z różnych dziedzin, aby aplikacja działała w bardziej dynamiczny sposób i dopasowywała się do zmian, które zachodzą na rynku relacji biznesowych. Oprócz developmentu aplikacji i analizy obecnych trendów, pracownicy zajmują się projektami badawczo-rozwojowymi, ponieważ niektóre pomysły spółki są zupełnie innowacyjne na rynku.

Źródła finansowania

Spółka Meetbit oczywiście poszukuje również dodatkowych źródeł finansowania, do tej pory udało jej się skorzystać z programu “Szybka Ścieżka” prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, dofinansowanie projektu ruszy już niebawem. Czego ma konkretnie dotyczyć? Odpowiada on za rozpoznawanie bliskości pomiędzy dwoma lub jednym i całą siecią urządzeń w bardzo zatłoczonych miejscach typu hala targowa, lobby w dużym hotelu czy nawet centrum miasta, w którym odbywa się event biznesowy. W założeniu dwa smartfony mają się identyfikować i być w stanie określić swoją pozycję z dokładnością umożliwiającą kontakt wzrokowy pomiędzy ich użytkownikami. Mają do tego służyć wszelkie dostępne w tym momencie technologie komunikacyjne, a także najnowsze rozwiązania, które dopiero się na tym rynku pojawią.

Meetlify planuje zadebiutować na rynku w pierwszej połowie 2021, a wstępna wersja aplikacji ma zostać oddana użytkownikom do testów jeszcze w tym roku. Model biznesowy zakłada, że produkt rozpocznie swoje funkcjonowanie w Krakowie oraz na Śląsku, później w całej Polsce, następnie ma obsługiwać duże wydarzenia międzynarodowe, a ostatecznie aplikacja ma być dostępna na całym świecie niezależnie od języka użytkowników.

Strategia i plany biznesowe Meetbit

Strategia spółki Meetbit zakłada zajmowanie się tylko pracą nad Meetlify przez pięć lat, ale jednocześnie przygotowywane są podwaliny pod drugi system, który będzie zarówno wsparciem dla tej aplikacji, jak i niezależnym produktem. Prace nad nim także są rozpisane na pięć lat, jednak dopiero po upłynięciu czasu przeznaczonego na pierwszy projekt.

Następne pytanie dotyczyło planów biznesowych spółki. Rafał Orlicki oznajmił, że na obecnym etapie poszukuje on partnerów biznesowych dla swojej działalności, a przy tym nie chce zamykać się na perspektywy jej szerokiego rozwoju ani nie blokować się na możliwe finansowanie międzynarodowe.

Co dalej z branżą MICE?

Kiedy branża MICE może ponownie wystartować według prezesa spółki? Stwierdził, że w tej chwili zupełnie ona nie istnieje, a z pierwszych badań wynika, iż wpływ COVID-19 można na ten rynek można porównać do epidemii SARS z lat 2002-2003. Wtedy turystyka biznesowa podniosła się po około pół roku. Czarny scenariusz przewiduje jednak nawet 12 miesięcy zastoju w tej branży.

Pozytywną informacją dla Meetbit jest z kolei, iż wstępne badania wykazują, że przedsiębiorcy nie traktują przestrzeni wirtualnej jako pełnoprawnego zastępstwa relacji biznesowych z żywym użytkownikiem i absolutnie wszyscy pożądają kontaktu osobistego w formie konferencji czy targów w klasycznym wariancie. Gdy sytuacja wróci do normy, system Meetlify powinien w dużym stopniu pomóc nadrobieniu braków w tych relacjach biznesowych oraz wyraźnie zwiększyć ich efektywność.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments