Las Vegan’s zapowiada kampanię crowdfundingową na Crowdway w listopadzie

183

Las Vegan'sSpółka Las Vegan’s – właściciel marki wegańskiej czekolady – planuje w listopadzie emisję crowdfundingową na kwotę 1 mln zł na platformie Crowdway, podano w komunikacie.

„Pionier na rynku produkcji czekolad bean to bar w Polsce, Manufaktura Czekolady Chocolate Story, tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę. Pod szyldem nowej spółki o nazwie Las Vegan’s znajdą się produkty wegańskie z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego. Będzie to także pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami. Wejściu spółki na rynek towarzyszyć będzie kampania crowdfundingowa, która w listopadzie br. wystartuje na platformie Crowdway.pl. Nowy podmiot chce pozyskać 1 mln zł” – czytamy w komunikacie.

„Chcemy zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety do współtworzenia Las Vegan’s – marki wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Las Vegan’s chce pozyskać 1 mln zł. Dzięki zebranym środkom poszerzymy ofertę czekolad i produktów wegańskich oraz wdrożymy kolejne rozwiązania ekologiczne w zakresie pakowania” – powiedział współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s Tomasz Sienkiewicz, cytowany w komunikacie.

Ambicją założycieli Las Vegan’s jest całkowite uniknięcie plastiku i innych tworzyw sztucznych we wszystkich elementach i rodzajach opakowań zarówno tych jednostkowych, jak i zbiorczych. Marka będzie pierwszą na rynku, w której tradycyjne sreberko czekolady i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami, podkreślono w materiale.

„W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie trzech linii produktowych. Pierwsza to tabliczki w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Znajdzie się wśród nich m.in. czekolada ciemna i czekolady z dodatkami malin i pomarańczy. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia, najważniejsza linia to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. To impulsowa linia produktów w ekonomicznych, ale w pełni biodegradowalnych opakowaniach papierowych” – powiedział członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story i prezes Las Vegan’s Marcin Parzyszek.

Manufaktura Czekolady Chocolate Story powstała w 2009 roku z inicjatywy dwójki informatyków – Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zrezygnowali z pracy w korporacji i postanowili stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy.

„Z roku na rok rośnie grono osób zainteresowanych rzemieślniczymi wyrobami. To efekt zmiany oczekiwań konsumentów, dla których jakość, skład i produkcja stają się coraz ważniejsze i są oni w stanie zapłacić więcej za produkt z tzw. czystym składem. Przybywa także osób dbających o zdrowie. Sondaż przeprowadzony przez agencję Inquiry nt. odżywiania pokazał, że dla 83% zapytanych osób istotne jest działanie prozdrowotne produktu” – dodał współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s Krzysztof Stypułkowski.

Przychody spółki, które w 2019 roku wynosiły 5,8 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 4,4 mln netto. Na przestrzeni ostatnich lat rośnie również zysk spółki netto, który w 2017 wyniósł 151 000 zł, rok później 332 000 zł, a w 2019 r. osiągnął wartość 349 000 zł. Ubiegły rok spółka zakończyła z wynikiem EBITDA na poziomie 673 136,56 zł, wobec 515 837,28 zł w roku 2018.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments