Kryzys zmienia nawyki zakupowe Polaków

Co piąty Polak zrobił w czasie kwarantanny swoje pierwsze zakupy w internecie.

273

Pieniądze dla rodzin z programu 500 plusObostrzenia wprowadzone w celu opanowania pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiły, że życie większość z nas niemal z dnia na dzień uległo zauważalnej zmianie. Ograniczenia w przemieszczaniu się oraz zamknięcie galerii handlowych sprawiły, że Polacy zmuszeni zostali do zmiany swoich nawyków zakupowych.

Co piąty Polak zrobił swoje pierwsze zakupy w internecie

Z badania konsumentów w Polsce dla kategorii moda, uroda i elektronika przeprowadzonego przez Accenture i Fashion Biznes wynika, że co piąty Polak zrobił w czasie kwarantanny swoje pierwsze zakupy w internecie.

– Pandemia znacząco przyspieszyła zmiany w zachowaniu konsumentów, które obserwowaliśmy już od pewnego czasu. Konsumenci zostali postawieni przed koniecznością skorzystania z innego sposobu zakupu i dostaw towarów. Część osób zatęskniła za fizycznymi doświadczeniami, które dają nam sklepy, ale z drugiej strony wielu konsumentów przekonało się, jak łatwo jest robić zakupy online. E-commerce zyskuje na znaczeniu, a firmy, które będą prężnie działać w Internecie i dostosują swoje sklepy internetowe do nowych potrzeb konsumentów, zyskają przewagę nad konkurencją – powiedział Head of Fashion & Retail Poland Accenture Rafał Reif.

Po kryzysie nic już nie będzie takie jak dawniej

Raport zwraca także uwagę, że średnio 40% respondentów wybiera darmową dostawę względem krótszego czasu, niemniej wśród osób z generacji Z rośnie gotowość do zapłacenia między 10-20 zł za dostawę w ciągu 24h.

Polacy bardzo szybko przekonali się do zakupów w sieci. W obawie o swoje bezpieczeństwo, ponad 55% respondentów zamierza bowiem ograniczyć wizyty w galeriach handlowych.

E-commerce wyprze tradycyjną sprzedaż?

Nowe trendy szybko dostrzegają także duże sieci sprzedażowe. Grupa LPP zarządzająca takimi markami modowymi jak Reserved Cropp, House, Mohito i Sinsay poinformowała, że w samym tylko kwietniu odnotowano aż 4-krotny wzrost udziału online w sprzedaży, a w maju ten udział wzrósł już prawie 5-krotnie. Fakt ten sprawił, że w I kw. udział e-commerce w całości sprzedaży wzrósł do 33%, a obecnie sięga 45% wobec ok. 14,5% w IV kw. 2019 r.

– Na początku marca logistyka wysyłała jeszcze 100 tys. sztuk odzieży dziennie, w ciągu 2 tygodni dobiła do obrotu rzędu 400 tys., a w tej chwili pracujemy, żeby wysyłać 600 tys. sztuk odzieży dziennie – poinformował wiceprezes LPP Jacek Kujawa.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments