Dzień Inwestora Indywidualnego

Jak zrobić biznes na marketing automation?

Udostępnij

W najnowszym odcinku emitowanego na kanale Portfel Polaka programu „Biznes Focus” Cezary Andrzejczyk – partner zarządzający w Qualia Advisory i Mike Korba – CCO oraz Co-Founder w User.com rozmawiają o automatyzacji marketingu. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Co oferuje User.com?

User.com to narzędzie dla firm. Mowa tu o usłudze działającej w modelu Software as a Service (SaaS), czyli o oprogramowaniu oferowanym w modelu subskrypcyjnym. Z narzędzia User.com korzystają liczne znane firmy, posiadające tysiące czy nawet miliony użytkowników.

User.com działa w zakresie automatyzacji marketingu. Oznacza to, że spółka ta zbiera komplet danych o użytkownikach na podstawie ich aktywności na danej stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej. Następnie User.com tworzy profile aktywności każdego z tych użytkowników i na ich podstawie wysyła im właściwe wiadomości we właściwym momencie.

W praktyce, jeśli dany użytkowników dodaje w danym e-commerce produkt do koszyka, ale nie finalizuje transakcji, to otrzymuje on e-maila ze swoim porzuconym koszykiem od takiego narzędzia , jak User.com.

Jak polski rynek automatyzacji marketingu wypada na tle innych krajów?

W Polsce mamy kilka firm z obszaru automatyzacji marketingu na najwyższym światowym poziomie. Co więcej, część z tych podmiotów bardzo dobrze radzi sobie nie tylko w Polsce, ale i na rynkach zagranicznych.

Warto dodać, że wiele lat temu automatyzacja marketingu zarezerwowana była tylko dla dużych korporacji, przez co w tym obszarze działały tylko wielkie amerykańskie firmy. Obecnie jednak wyraźnie przegrywają one walkę o europejski rynek z prężnie rozwijającymi się lokalnymi biznesami.

Czy User.com planuje wejście na nowe rynki?

User.com zaczynało jako startup technologiczny. W 2018 roku spółka pozyskała polskiego mniejszościowego inwestora branżowego. W październiku ubiegłego roku inwestor ten sprzedał swoje udziały w User.com, które wtedy połączyło się z francuskim podmiotem Positive Group.

Dla User.com pozyskanie tego inwestora stanowi szansę na wejście na takie rynki, jak francuski, niemiecki oraz włoski za pomocą posiadania tam struktur innych podmiotów, wchodzących w skład Positive Group, bez budowania całego biznesu w tych krajach od podstaw.

Jakie są obecnie cele User.com na najbliższe lata?

W pierwszym kwartale bieżącego roku, w celu wejścia na rynek francuski, uruchomione zostanie User.com France. Następnie, jeszcze w tym roku User.com ma zamiar wejść na rynek niemiecki, włoski i hiszpański.

Co więcej, do końca 2026 roku User.com skupia się na rynku europejskim, gdyż obecnie narzędzie firmy najlepiej odpowiada na potrzeby adresowane właśnie na nim. W dalszej perspektywie User.com zamierza zaś koncentrować się również na rynku amerykańskim oraz azjatyckim.

Czy User.com myśli o wejściu na giełdę?

User.com rozważa debiut na giełdzie papierów wartościowych, lecz na obecnym etapie rozwoju spółki w grę wchodzi tylko IPO na którymś z zagranicznych rynków akcji, a nie na GPW. Mike Korba zaznacza jednak, że co najmniej do 2026 roku debiut na giełdzie nie znajduje się w planach User.com.

Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całym odcinkiem, nagranie znajduje się poniżej:

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również