Jak sztuczna inteligencja zmienia sprzedaż i analizę danych?

Udostępnij

W najnowszym odcinku emitowanego na kanale Portfel Polaka programu „Biznes Focus” Cezary Andrzejczyk – partner zarządzający w Qualia Advisory i Marcin Woch – CEO Algolytics, rozmawiają o innowacyjnych rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji.

Marcin Woch wyjaśnia, jak analityka predykcyjna, Machine Learning i Big Data rewolucjonizują branżę finansową i fintechową. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Jak Algolytics, wykorzystując AI, zwiększa zyski swoich klientów?

Instytucje finansowe, świadcząc swoje usługi, przez lata manualnie przeprowadzały skomplikowaną, długotrwałą analizę klienta.

Obecnie firmy mogą jednak współpracować z Algolytics i wykorzystywać sztuczną inteligencję do analizy klientów, co pozytywnie wpływa na szybkość podejmowania decyzji i pozwala skalować biznes oraz prowadzi do jego automatyzacji.

Ponadto, analiza dokonywana przez sztuczną inteligencję jest skuteczniejsza. Człowiek, przy efektywnym podejmowaniu decyzji może bowiem wziąć pod uwagę maksymalnie siedem informacji jednocześnie.

Firmy finansowe, analizując pojedynczego klienta w celu udzielenia mu kredytu kupieckiego, muszą zaś wziąć pod uwagę setki informacji z różnych źródeł. Efektywność pracy ludzkiej jest w tym aspekcie zatem wielokrotnie niższa od skuteczności sztucznej inteligencji w tym aspekcie.

Jakie firmy korzystają z usług Algolytics i w jaki sposób te rozwiązania przyczyniają się do ich sukcesu?

Z usług Algolytics korzystają liczne duże instytucje finansowe oraz wszelkiego rodzaju mniejsze firmy udzielające kredytów konsumenckich. Często są to przedsiębiorstwa telekomunikacyjne.

W praktyce Algolytics sprzedaje klientom licencję na korzystanie z platformy spółki i usługę utrzymania tej technologii, a w przypadku większych klientów Algolytics również dostosowuje modele predykcyjne i rozwiązania scoringowe zainstalowane na platformie do potrzeb danego klienta.

Co istotne, dobrze wdrożony mechanizm oceny ryzyka kredytowego i ryzyka nadużyć ze strony klienta w takiej firmie, wykorzystujący sztuczną inteligencję i Machine Learning, może przynieść firmie ogromne zyski, gdyż przyczynia się on do redukcji strat lub wzrostu sprzedaży – w zależności od polityki scoringowej przedsiębiorstwa.

Jakie są cele Algolytics na najbliższe lata?

W pierwszej kolejności, Algolytics dąży obecnie do ekspansji zagranicznej. Aktualnie spółka działa w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2024 roku firma zamierza koncentrować się na rozszerzeniu swojej działalności na obszar całej Unii Europejskiej.

Ponadto, Algolytics poszukuje obecnie kolejnego inwestora, który wykupiłby pakiet udziałów w firmie, zasilając ją odpowiednim kapitałem. Algolytics rozważa również sprzedaż swojego biznesu do czołowego, międzynarodowego podmiotu z branży IT.

Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całym odcinkiem, nagranie znajduje się poniżej:

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również