Jak dbać o zdrowie w ciąży – kwas foliowy to za mało! Suplementacja przed, w trakcie i po porodzie

168

Czas ciąży to wyjątkowy czas dla każdej kobiety, jest to również czas bardzo wymagający, dlatego warto odpowiednio wcześniej zadbać o odpowiednią suplementację. Większość kobiet zdaje sobie sprawę, jak ważny jest kwas foliowy, ale to nie jedyny związek, który powinno się suplementować. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem, by dowiedzieć się, które suplementy (być może) pomijasz!

Dlaczego suplementacja przed porodem jest tak ważna?

Już na etapie planowania ciąży, powinno się zadbać o swoje zdrowie. Warto wprowadzić dobre nawyki żywienie, aktywność fizyczną oraz odpowiednie minerały i witaminy – do tych należą kwas foliowy, witamina D3, witamina E i jod. Kwas foliowy wpływa na prawidłowy rozwój układu nerwowego u dziecka w pierwszych tygodniach jego życia, dlatego jego suplementacja jest ważna nawet przed poczęciem. Jod ma duże znaczenie, jeśli chodzi o odpowiedni poziom hormonu tarczycy, witamina D3 odpowiada za kościec i gospodarkę fosforanową – wapniową, a witamina E przeciwdziała wadom wrodzonym. Wszystkie te składniki są dostępne na stronie wapteka.pl.

Jakie suplementy spożywać w ciąży?

Suplementacja w ciąży jest niezwykle istotna, gdyż wtedy wzrasta zapotrzebowanie na witaminy i minerały. W tym czasie również warto postawić przede wszystkim na suplementację witaminy D3 (której niedobory w Polsce są powszechne u większości z nas), kwasu foliowego, którego niedobór możne przyczynić się do wystąpienia wad serca, układu moczowego i ośrodkowego układu nerwowego u dziecka, żelaza – pomagającego utrzymać odpowiedni poziom hemoglobiny, a przez to dobre samopoczucie przyszłej mamy. Ważne jest również zadbanie o inne mikroskładniki, takie jak: selen, magnez, cynk i miedź – składniki te są istotne do prawidłowego rozwoju płodu. Te i inne witaminy i minerały dla kobiet w ciąży znajdziesz na wapteka.pl.

witaminy, zdrowa żywność, ciąża

Jak dbać o zdrowie po porodzie?

Ciąża oraz sam w sobie poród to wydarzenia, które mocno obciążają organizm kobiety, warto również w tym momencie pamiętać o odpowiednim wsparciu organizmu, by zapewnić jego skuteczną regenerację. Minerały i witaminy przyswajane wraz z jedzeniem mogą być niewystarczające. Do wspominanych i polecanych wcześniej suplementów, warto dodać witaminy z grupy B, korzystnie wpływające na nastrój oraz witaminę A. Dodatkowo można pomyśleć o uzupełnieniu odpowiedniego poziomu aminokwasów siarkowych i biotyny, które pomogą przy łamiących się włosach i paznokciach.

Suplementacja jest niezwykle istotna przed ciążą, w jej czasie i po niej. Ważne jest dbanie o odpowiedni poziom witamin i minerałów, bo to będzie miało duży wpływ na rozwój dziecka. Włączenie suplementów oraz przyjmowaną ich ilość, najlepiej skonsultować z lekarzem, to on najlepiej oceni czego potrzebuje organizm i czy istnieją jakiekolwiek przeciwskazania.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments