Izera staje się faktem. Prototyp polskiego „elektryka” ma już za sobą pierwszą jazdę próbną. Przejechał nieoddanym jeszcze do użytku fragmentem drogi S2, czyli Południowej Obwodnicy Warszawy.

Izera – polski „elektryk”

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała właśnie, że „na budowie S2 pojawił się prototypowy polski samochód elektryczny izera w wersji hatchback. Zamknięty odcinek S2 POW posłużył za plan filmowy dla materiału, jaki niedługo pokaże się na jednym z internetowych portali informacyjnych poświęconych motoryzacji.”

Warto dodać, że w jeździe próbnej wziął udział pięciodrzwiowy, czerwony pojazd w wersji hatchback.

Ponoć pierwszy seryjny egzemplarz Izery ma zjechać z taśmy produkcyjnej w 2023 r., ale już za rok powstanie fabryka i linia produkcyjna marki. Gdzie? Jeszcze nie wiadomo. Najprawdopodobniej będzie to Górny Śląsk: Ruda Śląska lub Jaworzno.

Jak mówi Cyprian Gronkiewicz, dyrektor ds. uruchomienia produkcji w ElectroMobility Poland, trwają ostatnie analizy terenów, a obie kandydatury miast są wciąż weryfikowane w oparciu o trzy podstawowe kryteria: techniczne, czyli m.in. dostęp do mediów, infrastruktury drogowej czy kolejowej, warunków geotechnicznych czy ukształtowania terenu; środowiskowe związane chociażby z warunkami naturalnymi czy sposobem użytkowania nieruchomości w przeszłości oraz prawne związane m.in. z własnościągruntów.

Auto-mem

Projekt polskiego samochodu elektrycznego przez długi okres był wręcz memem. Wielu żartowało z tego, że ten ostatecznie nie powstanie i pozostanie tylko pobożnym życzeniem premiera Mateusza Morawieckiego. Dopiero niedawno okazało się jednak, że prace są już prowadzone i całkiem możliwe, że za parę lat pierwsze Izery będą jeździły po polskich drogach.

Mimo powyższego samochód elektryczny nadal budzi duże kontrowersje. Chodzi m.in. o zasięgi takich pojazdów, zwłaszcza w naszym klimacie, gdy niskie temp. zimą mogą mocno zmniejszyć możliwości tego typu samochodu.

Na ten temat jakiś czas temu rozmawialiśmy z Łukaszem Maliczenko, Dyrektorem ds. Rozwoju Technicznego ElectroMobility Poland. Z całego wywiadu dowiecie się m.in. na jakim etapie jest projekty Izery, czym różnią się dwie wersje samochodu i jaki będzie koszt pełnego ładowania baterii.

Całe video znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=zl3OBlEsFkA

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments