Paczkomat InPost jako formę dostawy wybiera 94% polskich internautów robiących zakupy online, a 83% jako formę wysyłki, podał InPost, powołując się na badania Kantar. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał 98% wskazań – i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów paczkowych (97%). 90% badanych jest zadowolonych z aplikacji mobilnej InPost.
„Już prawie wszyscy polscy internauci znają i wskazują Paczkomat InPost jako najbardziej rozpoznawalne automaty paczkowe. InPost jest też jedyną marką z automatami paczkowymi, którą respondenci byliby skłonni polecić we wszystkich wymiarach – skłonność polecenia wg wskaźnika NPS sięga aż 80%. Nasze najmocniejsze strony to wykorzystywanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, terminowe dostarczanie przesyłek oraz – co jest dla nas najważniejsze – bardzo wysokie oceny konsumenckie. Większość osób korzysta też z naszej aplikacji InPost Mobile – ceniąc ją za ułatwienie w zarządzaniu przesyłkami. To wszystko sprawia, że cały czas rośniemy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie” – powiedział założyciel i prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Według raportu Gemius 2023 95% osób, które robią zakupy online i zamawiają dostawy do automatu paczkowego (86% kupujących), wskazuje możliwość odebrania przesyłki przez Paczkomat InPost jako najbardziej motywujące do zakupów. Paczkomat InPost jest też najczęściej wybieraną formą dostaw zakupów – wybiera go 93% osób zamawiających do automatu paczkowego. Jeśli chodzi o zwroty, internauci preferują darmową wysyłkę automatem paczkowym – tu także zanotowano jednoznaczną preferencję dla usługi Paczkomat InPost na poziomie 89%.
„Dostawa, która odbywa się do 12 godzin, jest motywująca do częstszych zakupów online dla 83% badanych. Darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów przez Internet – przy czym im wyższa wartość zakupionych produktów, tym większe oczekiwanie jego darmowej dostawy” – zakończono.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.