HTC VIVE Arts wraz z muzeum V&A przenosi Alicję w Krainie Czarów do krainy VRów – „Alice: Curiouser and Curiouser”

Informacja prasowa

353

Curious Alice

  • HTC VIVE Arts zawiadamia o współpracy z londyńskim muzeum Wiktorii i Alberta (V&A)
  • Rusza sprzedaż biletów na wystawę „Alice: Curiouser and Curiouser”. Premiera już w marcu 2021 r. w muzeum V&A
  • HTC VIVE Arts i V&A prezentują „Curious Alice”, domowe doświadczenie VR, które przenosi widzów w cudowny świat Alicji z Krainy Czarów

W ramach nowego, innowacyjnego partnerstwa, V&A oraz HTC VIVE Arts zapraszają widzów z całego świata na niezwykłą wycieczkę do cudownego świata Alicji z Krainy Czarów. Premiera wystawy „Alice: Curiouser and Curiouser” zaplanowana została na 27 marca 2021 roku. Immersyjne wydarzenie w rzeczywistości wirtualnej, pozwoliło zapoznać się widzom z wnętrzami i eksponatami muzeum w towarzystwie kuratorki wystawy, Kate Bailey. Ruszyła już sprzedaż biletów na wystawę.

Bezpłatny przedpremierowy pokaz, który odbył się 22 października był pierwszym wydarzeniem VR na żywo, zorganizowanym przez V&A, za sprawą którego eksponaty opuściły ściany muzeum i rozpoczęły nowe życie w cyfrowym, wirtualnym świecie. To pionierskie wydarzenie kulturalne było dostępne poprzez platformę VR Engage dla widzów z całego świata – także za pośrednictwem komputerów z Windows lub smartfonów z systemem Android – dla tych, którzy nie posiadają zestawów VR.

Cyfrowe innowacje, takie jak przeniesienie kolekcji muzealnych do VR wydają się bardzo dobrym sposobem na angażowanie i inspirowanie globalnej społeczności. Pracując z najnowszymi technologiami, V&A i HTC VIVE Arts oferują nowy sposób zwiedzania muzeów – w tym i tej przełomowej wystawy – proponując fantazyjną podróż do świata jednej z najbardziej rozpoznawalnych i ikonicznych historii. To partnerstwo odzwierciedla nacisk, jaki V&A kładzie na tworzenie cyfrowych treści, pozwalających ludziom z całego świata na dostęp do muzealnych eksponatów. To szczególnie istotne w obecnych czasach.

V&A i HTC VIVE Arts prezentują, wyjątkowe doświadczenia VR, dzięki którym widzowie będą mogli zanurzyć się głębiej w Krainie Czarów.

  • Curious Alice – doświadczenie VR, które pozwala wcielić się w postać Alicji w Krainie Czarów, wejść do króliczej nory i eksplorować fantastyczny świat, stworzony przez ilustratorkę Kristjaną S. Williams oraz studio PRELOADED. W tej niezwykłej podróży będzie nam towarzyszył Biały Królik – pomoże rozwiązać liczne zagadki, odnaleźć brakujące przedmioty czy pokonać Królową Kier w meczu krokieta. „Curious Alice” dostępna jest na platformie viveport.
  • A Curious Game of Croquet – doświadczenie VR, dostępne na VIVE Cosmos w ramach wystawy już po jej otwarciu, w marcu 2021 r. W sekcji „Staging Alice” – poświęconej licznym interpretacjom Alicji na scenie i ekranie – zwiedzający będą mogli przejść przez lustrzane portale, aby spotkać się ze słynnymi postaciami z książki oraz zmierzyć się z Królową Kier podczas jedynej w swoim rodzaju partii krokieta.

„Wystawa „Alice: Curiouser and Curiouser” odzwierciedla spuściznę książek o Alicji oraz ich wpływ na twórczość artystyczną na całym świecie. Niesamowite idee i koncepcje zawarte w tych powieściach były źródłem inspiracji dla wielu nowych technologii, od filmu niemego do grafiki komputerowej. Współpraca z HTC VIVE Arts i Preloaded w celu przeniesienia naszej wystawy w nowy wymiar rzeczywistości wirtualnej była niezwykłą przygodą. Niewiarygodna podróż Alicji przez fantastyczne uniwersum staje się możliwa na tej nowej twórczej platformie. Od króliczych nor do luster, od flamingów do jeży, Kraina Czarów aż prosi się o przeniesienie w rzeczywistość wirtualną, a my jesteśmy dumni z naszego pierwszego dzieła VR. Czekamy niecierpliwie na przedpremierowy pokaz wystawy, zanim zaprosimy widzów do świata Alicji w muzeum V&A w przyszłym roku”. – powiedziała Kate Bailey, starsza kuratorka ds. sztuk teatralnych i performance w V&A.

„Cieszymy się, że w ramach partnerstwa z V&A, czołowym światowym muzeum, łączącym sztukę, design i sztuki performatywne, mogliśmy przygotować pierwsze muzealne wydarzenie VR i stworzyć nowe, wyjątkowe doświadczenie VR. Dzięki temu widzowie z całego świata będą mogli zapoznać się z fantazyjnym i pełnym wyobraźni światem Alicji w Krainie Czarów przed otwarciem wystawy w przyszłym roku. Bezprecedensowe wydarzenia 2020 roku pokazały, że technologia może nas inspirować i łączyć, więc z dumą wspieramy V&A i pomagamy poszerzyć dostęp do muzeum, wykorzystując nowe, śmiałe sposoby obcowania z kulturą i sztuką. Rzeczywistość wirtualna jako immersyjne, eksperymentalne medium doskonale uzupełnia koncepcję Krainy Czarów. Mamy nadzieję, że widzowie w domach także będą częstymi gośćmi naszej wystawy”. – powiedziała Victoria Chang, dyrektor VIVE Arts w HTC.

Więcej informacji na temat wystawy znajduje się na stronie londyńskiego Muzeum Wictorii i Alberta.


O V&A

V&A to należące do światowej czołówki muzeum sztuki, designu i sztuk performance, którego kolekcja nie ma sobie równych pod względem zakresu i różnorodności. Założono je w celu udostępniania dzieł sztuki szerokiej publiczności oraz inspirowania brytyjskich designerów i producentów. Dziś kolekcje V&A, które obejmują ponad 5000 lat ludzkiej kreatywności wyrażonej w praktycznie każdym medium i reprezentującej najróżniejsze części świata, pozostają bogatym źródłem fascynacji, inspiracji i wiedzy.

O HTC VIVE Arts

VIVE Arts wykorzystuje nowoczesne technologie, aby zmieniać sposób obcowania z kulturą, tworząc niepowtarzalne projekty, do których można uzyskać dostęp z każdego miejsca na świecie. Firma wspiera cyfrowe innowacje, współpracując z czołowymi artystami, muzeami i organizacjami kulturalnymi w celu tworzenia immersyjnych dzieł sztuki i eksponatów z wykorzystaniem najnowszych technologii. Od założenia w 2007 r., firma VIVE Arts zawarła ponad 50 partnerstw z instytucjami i organizacjami kulturalnymi, takimi jak Tate Modern w Londynie, Luwr, Musée d’Orsay i Musée de l’Orangerie w Paryżu, American Museum of Natural History w Nowym Jorku, National Palace Museum w Tajpej, ArtScience Museum w Singapurze oraz Biennale Arte w Wenecji.

O systemie HTC Vive

Vive to najbardziej zaawansowana i jedyna w swoim rodzaju platforma rzeczywistości wirtualnej, opracowana przez HTC, pozwala całkowicie zanurzyć się w wirtualnych światach i interakcjach. Platforma Vive, zaprojektowana od podstaw pod kątem monitorowania ruchu użytkownika w przestrzeni (room-scale VR) oraz naturalnych interakcji, daje możliwość zanurzenia się w pełni w rzeczywistość wirtualną dzięki przełomowej technologii i najlepszym treściom. Ekosystem Vive opiera się na najlepszym sprzęcie VR na rynku, wspieranym przez Vive X, 100-milionowy akcelerator VR i powiązane z nim start-upy, Vive, globalnej platformie i sklepie z aplikacjami z pierwszym na świecie modelem subskrypcji VR, który działa w ponad 60 krajach, a także Vive Studios – programem do opracowywania i publikowania treści VR.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments