Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie dystrybutor bakalii Helio opublikował dziś wstępne szacunkowe wyniki finansowe za czwarty kwartał roku obrotowego 2022/2023, trwający od kwietnia do czerwca.
Według szacunków, spółka zanotowała zysk netto na poziomie 3,3 miliona złotych, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej odnotowała ona stratę rzędu 872 tysięcy PLN. Informacja ta wywołała gwałtowny wzrost popytu na akcje Helio. W tej chwili zyskują one 9,6%.
Helio z zyskiem netto i wzrostem przychodów w ostatnim kwartale 
Dystrybutor bakalii Helio poinformowała, że o ile nie wystąpią inne nietypowe zdarzenia, należy spodziewać się za czwarty kwartał roku obrotowego 2022/2023 zysku netto w wysokości około 3,3 miliona złotych, względem 872 tysięcy PLN straty netto za analogiczny kwartał ubiegłego roku obrotowego.

Partnerem portalu Portfel Polaka jest Plantwear S.A., polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców: drewna i kamieni szlachetnych. Odkryj piękno i unikalność modowych dodatków.
Ponadto, w omawianym kwartale spółka osiągnęła około 84 miliony złotych przychodów ze sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej ich wartość ukształtowała się na poziomie 59,1 miliona PLN.
W opinii Helio poprawa wyniku finansowego netto spółki wynikała przede wszystkim z dynamicznego wzrostu sprzedaży rzędu 40% rok do roku.
Akcje mocno w górę
Publikacja wstępnych szacunkowe wyniki finansowe za czwarty kwartał roku obrotowego 2022/2023 przez Helio wywołała prawdziwą euforię wśród inwestorów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Akcje spółki drożeją obecnie o 9,6% i są wyceniane na 14.80 PLN. Mało tego – tuż przed południem ich kurs sięgnął nawet 15.5 PLN, co stanowiło najwyższą wartość w tym roku.
O Helio
Helio to polska spółka działająca w sektorze spożywczym, założona w 1992 roku. Przedmiotem działalności spółki jest import i konfekcjonowanie bakalii, produkcja wyrobów z maku oraz dystrybucja oferowanych wyrobów. Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Helio zadebiutowała w 2007 roku.
Cała sprzedaż Helio skierowana jest do krajowego rynku hurtowego i detalicznego. Spółka produkuje także bakalie dla największych sieci handlowych w Polsce i Europie oraz dostarcza i umożliwia sprzedaż bakalii luzem w sklepach oraz w systemie B2B.
W 2021 roku marka Helio została wyceniona najwyżej w branży bakaliowej w rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez redakcje „Gazety Finansowej” oraz „Rzeczpospolitej”.