Emisja akcji Illusion Ray zakończona sukcesem

615

Producent gier Illusion Ray S.A. pozyskał w emisji akcji na platformie Navigator Crowd całość planowanej kwoty 718 tys. zł. Dzięki zebranym środkom, studio kierowane przez Łukasza Smagę sfinansuje przeniesienie wersji PC gry „The Beast Inside” na konsole, a także będzie realizować dalsze prace nad grą „Wardogz”.

crowdfundingIllusion Ray S.A. to niezależne studio gamedev kierowane przez Łukasza Smagę, który w 2020 roku jako pierwszy Polak otrzymał międzynarodową nagrodę The Webby Awards. W 2019 roku Łukasz Smaga wraz z zespołem stworzyli pierwszą produkcję „The Beast Inside” stanowiącą połączenie gry przygodowej i horroru. Gra sprzedała się dotychczas w ponad 600 000 kopii i zebrała bardzo pozytywne recenzje i wysoką ocenę na Steam. „The Beast Inside” otrzymało nagrodę Pixel Award i zostało nominowane do amerykańskiej nagrody The Webby Awards w dwóch kategoriach: Najlepsze Efekty Wizualne oraz Najlepsza Gra Przygodowa, zwyciężając w tej pierwszej.

Kampania crowdfundingowa

Od 14 czerwca do 1 września 2022 r. na pokład Illusion Ray S.A. mogli wejść nowi akcjonariusze, by wesprzeć studio w rozwoju i produkcji kolejnych projektów gamingowych. Spółka w tym czasie przeprowadziła publiczną ofertę akcji na platformie Navigator Crowd o łącznej wartości 718 tys. zł, przy wycenie na poziomie 13 mln zł. Pomimo bardzo trudnego rynku, kampania crowdfundingowa Illusion Ray S.A. zakończyła się dużym sukcesem, a spółka pozyskała od inwestorów planowaną kwotę.

– Bardzo cieszymy się, że trudna sytuacja na rynku kapitałowym nie przeszkodziła nam w pozyskaniu całej planowanej kwoty emisji. Inwestorzy nam zaufali, dlatego tym bardziej zabieramy się do ciężkiej pracy nad realizacją założonych przez nas celów. Przed nami intensywny okres. Zbliża się termin premiery wersji konsolowej „The Beast Inside”, a prace nad kolejną grą „Wardogz” wchodzą w coraz bardziej zaawansowany etap. Liczymy na pozytywny odbiór tych produkcji przez graczy – powiedział Łukasz Smaga, prezes Illusion Ray S.A.

Studio Illusion Ray S.A. pracuje obecnie nad nową grą „Wardogz” z gatunku Action Adventure, opartą na otwartym uniwersum w stylu diesel punk, w którym przyjdzie się graczowi zmierzyć ze światem maszyn na tle Wielkiej Wojny toczącej się w środku alternatywnej historii XX-wiecznej Europy, stawiając duży nacisk na gameplay, warstwę graficzną oraz combat fun. Ostatnio ruszyła już strona „Wardogz” w serwisie Steam, gdzie można dodawać grę na listę życzeń, a jej premiera planowana jest na 2023 rok.

Cele emisji

Spółka zamierza rozwijać IP bazujące na grze „The Beast Inside”. Pierwszym krokiem jest przeniesienie wersji PC gry „The Beast Inside” na konsole starej i nowej generacji. Portowanie przeprowadzone zostanie przez Mataboo, jednak Illusion Ray S.A. będzie pełniło nadzór kreatywny nad całym procesem. Spółka udostępniła już screeny z konsolowej wersji, a wydanie jej zakładane jest na IV kw. 2022 rok.

Pozostałe środki zostaną przeznaczone na dalszą pracę nad grą „Wardogz”. Development gry i preprodukcja trwają już od 1,5 roku. Illusion Ray S.A. planuje ukończyć grę w 2023 roku. Spółka posiada już 40-minutowy gameplay gry, prototypy wszystkich mechanik oraz zamknięty scenariusz gry. Aktualnie trwają prace produkcyjnie związane z przygotowaniem wersji Beta całej gry.

Debiut na NewConnect

W połowie 2023 roku Illusion Ray S.A. planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Równocześnie, gwarantując nowym inwestorom pewność pozostania w inwestycji kluczowych akcjonariuszy oraz ich wiarę w cały projekt, Łukasz Smaga i Bellwether Rocks zawarli umowy lock-up na 95% wszystkich posiadanych akcji, na okres od zawarcia umowy lock-up do dnia upływu 12 miesięcy od dnia debiutu.

Poprzedni artykułMieszane nastawienie złotego. Funt powrócił powyżej 5,50 PLN.
Następny artykułJutro ważny dzień dla kredytobiorców – posiedzenie RPP. Czy będzie drożej?
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments