Carbon Studio wypracowało r/r ponad 50 proc. wzrost przychodów w I półroczu

Informacja prasowa

192

Carbon StudioPonad 1,27 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w pierwszym półroczu br. wypracowało Carbon Studio, notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. To wynik przeszło 50 proc. wyższy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. zysk netto osiągnął poziom 0,46 mln zł, z czego prawie 0,28 mln zł spółka wypracowała w drugim kwartale br. W ostatnich miesiącach Carbon Studio wzmocniło swoje portfolio produkcyjne, wprowadzając w czerwcu do sprzedaży jedną z części marki The Wizards, pod nazwą Dark Times. Aktualnie studio koncentruje się na dokończeniu produkcji z Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W lipcu spółka zależna Carbon Studio – Iron VR – rozpoczęła pierwsze kroki do nawiązania współpracy z producentem i wydawcą gier, firmą Movie Games. Podpisany list intencyjny prowadzi do przeniesienia gier Movie Games do wirtualnej rzeczywistości. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na główny parkiet GPW w Warszawie.

Pierwsze półrocze zamknęliśmy solidnymi wynikami. Przychód netto ze sprzedaży produktów od stycznia do czerwca wyniósł 1,27 mln zł. Ten wynik oznacza 52 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Od stycznia wypracowaliśmy 0,46 mln zł zysku netto. – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – W drugim kwartale wprowadziliśmy do sprzedaży grę z marki The Wizards. Liczymy, że jej sprzedaż będzie widoczna w bieżącym i kolejnych kwartałach. Widząc pierwsze reakcje graczy jesteśmy dobrej myśli – dodaje.

W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. Iron VR aktualnie jest na etapie rozwoju. Niedawno firma podpisała list intencyjny z notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier – Movie Games, na przeniesienie części tytułów z portfolio partnera do wirtualnej rzeczywistości. – Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna. Kończymy etap ustalania szczegółów naszej pracy. Już niedługo podamy więcej szczegółów naszych wspólnych ustaleń – komentuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.

Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji wysokobudżetowej gry VR z gatunku fantasy w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Świat Warhammera tworzą książki, zabawki i gry komputerowe. Premiera gry polskiego studia planowana jest na przełom 2020/2021.

W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.

4 czerwca Carbon Studio wprowadziło do sprzedaży The Wizards Dark Times. Najnowsza część popularnej serii The Wizards została udostępniona w wersji na PC VR, gogle Oculus Store oraz Viveport. Budżet gry wyniósł 0,5 mln zł.

Markę The Wizards, autorstwa Carbon Studio, tworzy seria gier VR osadzonych w bogatym świecie fantasy, w którym gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Produkcje z serii  otrzymały kilka prestiżowych nagród, m.in. na Indie Prize w Kolonii czy Casual Connect.

W lipcu studio poinformowało o planach przeniesienia akcji spółki na Główny Rynek GPW w Warszawie – Szykujemy się do zmiany rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Chcemy jeszcze mocniej zwiększyć transparentność spółki w oczach inwestorów. Liczymy, że nasza obecność na GPW wpłynie na wzrost płynności akcji studia i jego kapitalizację. – dodaje Aleksander Caban.

O Carbon Studio

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox.

Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments