Emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program „Rynki na papierze” to cotygodniowy przegląd prasy papierowej. Prowadzący Ludwik Sobolewski oraz Jan Szpetulski-Łazarowicz przedstawiają najciekawsze i najważniejsze bieżące informacje ze świata biznesu i finansów.
W najnowszym odcinku programu omówione zostały między innymi takie kwestie, jak regulacja sztucznej inteligencji w Unii Europejskiej, prognozy wzrostów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie czy chiński sektor motoryzacyjny. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Regulacja sztucznej inteligencji w UE
Obecnie w Unii Europejskiej kraje rywalizują o to, który będzie miał suwerenność w dziedzinie sztucznej inteligencji. Na lidera obecnie wyrastają Niemcy i Francja. Drugi z tych krajów oczekuje wprost liberalizacji regulacyjnej w tym zakresie.
Oznacza to, że Francja uważa, że należy regulować produkty, które powstają na bazie sztucznej inteligencji, dopiero gdy będą miały one być komercjalizowane. Niemcy i inne kraje uważają zaś, że regulacje powinny wkraczać już na etapie trenowania tych algorytmów opartych o AI przez twórców.
Nikt nie spodziewa się strat z polskich akcji w tym roku
Analitycy i osoby zarządzające polskimi funduszami inwestycyjnymi nie spodziewają się w tym roku spadku kursów polskich akcji. Co więcej, zdecydowana większość z ankietowanych ekspertów jest w 2024 roku nastawiona do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie nastawiona pozytywnie, a nie neutralnie.
Ile samochodów produkuje się w Chinach?
Warszawski dealer Auto Fus Group postanowił włączyć do swojego portfolio elektryczny samochód o nazwie VOYAH FREE.
Nie powinno to dziwić, gdyż według najnowszych danych Chiny produkują nawet 50 milionów samochodów rocznie. Co więcej, Państwo Środka odpowiada dziś za 76% światowych mocy produkcyjnych ogniw akumulatorowych.
W efekcie, aby walczyć z chińską motoryzacją Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła, że chińskie firmy produkujące samochody, które są dotowane przez państwo, zostaną wzięte na celownik w Unii Europejskiej.
Wedel zamiast swojej reklamy w TV Republika wyemitował planszę o mowie nienawiści
Najwięksi reklamodawcy – w tym takie firmy, jak Ikea czy Wedel – wycofali lub ogłosili, że wycofają swoje reklamy z Telewizji Republika tak szybko, jak to możliwe.
Co ciekawe, firma Wedel w czasie reklamowym w Telewizji Republika, który miała wykupiony, zaczęła prezentować planszę, na której wyświetlały się informacje o mowie nienawiści, w tym jej definicja.
Zapraszam do samodzielnego zapoznania się z całym nagraniem, znajduje się ono poniżej: