Wzrost w branży VR/AR z powodu epidemii. Polska spółka z rozwiązaniami dla przedsiębiorców

Informacja prasowa

51

Epidemia spowodowała, że większość przedsiębiorców jest zmuszonych zamknąć sklepy lub ograniczyć sprzedaż w swoich punktach sprzedaży. Z drugiej strony konieczność spędzania czasu w domu sprawia, że rośnie popularność technologii rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości wśród konsumentów. Czy te dwa trendy stwarzają szansę dla przedsiębiorców w trudnych czasach?

Jak podaje International Data Corporation (IDC) sprzedaż gogli do AR/VR przyspieszyła w wyniku epidemii. W 2020 roku wyniesie około 7,1 mln sztuk i będzie to wzrost o ponad 23 proc w stosunku do poprzedniego roku. Jest to znaczący wzrost biorąc pod uwagę trudności związane z przerwanymi łańcuchami dostaw spowodowanymi epidemią. Według ABI Research wzrost ten nabierze tempa w kolejnym roku i w 2021 liczba sprzedanych gogli do AR/VR osiągnie 16 mln sztuk. Ponadto, jak podaje Deloitte, już teraz 1 miliard smartfonów i tabletów na świecie umożliwia korzystanie z technologii AR.

Wzrost zainteresowania tą technologią dostrzegają firmy za granicą

Jest tu duża szansa, ponieważ wszyscy robią zakupy z domu. Otrzymujemy wiele telefonów, ponieważ ludzie z różnych sektorów szukają naszej technologii. W 2019 r. mieliśmy 6 milionów dolarów przychodów. Uważamy, że w 2020 r. możemy ten wynik potroić – mówi w „Haaretz” Evan Gappelberg, założyciel i dyrektor generalny NexTech AR Solutions, której technologia umożliwia skanowanie obiektów w 3D i umieszczanie ich na platformach takich jak Google i Facebook.

Według Deloitte w 2020 r. 46 procent sprzedawców detalicznych planuje wdrożyć rozszerzoną lub wirtualną rzeczywistość.

Rozwiązania oparte na technologii AR są bardzo popularne w USA, gdzie wielu klientów robiących zakupy przez internet preferuje sklepy pozwalające na kontakt z produktami w rozszerzonej rzeczywistości. Według „Retail Perceptions” aż 61 proc klientów wolałoby zrobić zakupy w sklepie posiadającym technologię AR a 40 proc wydałoby w takim sklepie więcej pieniędzy.

Szansa dla Polskich firm?

W Polsce podobne rozwiązania dla przedsiębiorców ma notowana na NewConnect spółka E-Kiosk, największy w naszym kraju dystrybutor e-prasy, do którego należy agencja eContentLAB. Agencja ma w swojej ofercie produkty oparte na rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz wirtualnej rzeczywistości (VR).

Epidemia to dobry czas na uruchomienie nowej ścieżki sprzedaży opartej na rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki aplikacji AR przedsiębiorca może pokazać swoje produkty w środowisku, w którym znajduje się klient. Umożliwić spacer po mieszkaniu, wejście do wnętrza samochodu, przymierzenie butów, zobaczenie przedmiotów codziennego użytku.Tu w zasadzie nie ma ograniczenia jeśli chodzi o produkty. Klient nie ruszając się z domu może zobaczyć wszystko w skali jeden do jednego – mówi Mikołaj Tocki, dyrektor zarządzający agencji eContentLAB.

To szansa dla branży e-commerce, gdyż dzięki obcowaniu z niemal realnym przedmiotem decyzja zakupowa jest bardziej świadoma, dzięki czemu możemy się spodziewać spadającej liczby zwrotów. Ponadto w wyniku epidemii zmienią się nawyki konsumentów. Gdy minie, nadal duża część ludzi będzie preferowała zakupy zdalne. Warto być na to gotowym – dodaje Tocki.

Według International Data Corporation (IDC) trend wzrostowy dla sprzedaży gogli do AR/VR będzie dynamiczny także w kolejnych latach, by w 2024 roku osiągnąć 76,7 mln sztuk. Z kolei firma badawcza Gartner informuje, że w 2020 roku około 100 milionów osób na świecie dokona zakupu online lub w sklepie korzystając z technologii AR.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments