Wykorzystaj monitoring cen e-commerce i zdobądź przewagę nad konkurencją

345

monitoring cenChcesz zaoferować klientom swojego sklepu internetowego atrakcyjną cenowo ofertę, a jednocześnie generować satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży? To zadanie może być trudne, a ustalenie optymalnej wysokości cen wymaga zbierania aktualnych danych z rynku. Jak robić to skutecznie przy nieustannie rosnącej konkurencji i dynamicznych zmianach cen w branży? Rozwiązaniem jest automatyczny monitoring cen e-commerce – poznaj zalety wdrożenia systemu i przekonaj się, w jaki sposób pomoże zyskać nowych klientów i zoptymalizować zyski ze sprzedaży.

Przed jakimi trudnościami stoją dzisiaj sprzedawcy e-commerce?

Prowadzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach jest trudnym ze wyzwaniem. Wynika ono między innymi z nieustannie rosnącej konkurencji, wszak coraz więcej firm przenosi swoją działalność do Internetu, a ten nieodwracalny trend przyspieszyła dodatkowo pandemia koronawirusa. To niestety nie ułatwia manualnego monitorowania cen na rynku – ręczne zbieranie danych w obliczu rosnącej liczby konkurencyjnych sklepów zajmuje obecnie bardzo dużo czasu, a dynamiczne działania konkurencji w zakresie polityki cenowej mogą doprowadzić do tego, że zebrane dane szybko staną się nieaktualne, a co za tym idzie, kompletnie bezużyteczne w procesie ustalania cen.

Jakich informacji dostarczy Ci monitoring cen konkurencji?

Dane, które dostarczą Ci automatyczne narzędzia do monitoringu cen e-commerce, dadzą Ci solidną podstawę do podejmowania decyzji w zakresie polityki cenowej. Monitoring cen konkurencji powie Ci:

  • jak duża jest Twoje konkurencja na rynku;
  • jak przedstawiają się Twoje oferty na tle ofert konkurencyjnych e-commerce’ów;
  • jakie pozycje zajmujesz w rankingach porównywarek cenowych;
  • kto oferuje najniższe ceny na rynku.

Dzięki tym informacjom będziesz w stanie świadomie podejmować właściwe decyzje cenowe. Czasami wystarczy obniżyć cenę zaledwie o złotówkę lub nawet kilka groszy, aby wyprzedzić konkurencję w rankingach porównywarek cenowych. Jednakże monitoring cen to nie zawsze obniżki – zebrane dane pozwolą Ci podjąć także decyzję o podwyżce marży bez ryzyka odpływu klientów, którym zależy na najtańszej ofercie.

Dlaczego cena jest tak ważna w e-commerce?

Klienci sklepów internetowych w porównaniu do osób robiących zakupy w sklepach stacjonarnych mają znacznie łatwiejsze zadanie w kontekście porównywania ze sobą wielu ofert. Wystarczy odwiedzić kilka sklepów, skorzystać z porównywarki cenowej, marketplace’u czy platformy Google Shopping, aby w zaledwie kilka minut znaleźć najatrakcyjniejszą cenowo ofertę. W przypadku sprzedaży stacjonarnej trzeba natomiast odwiedzić co najmniej kilka sklepów, co zajmuje sporo czasu i wymaga przemieszczania się, natomiast sprzedawcy mogą wykorzystywać znacznie więcej technik perswazji.

Właśnie dlatego warto wdrożyć w swoim sklepie internetowym narzędzia do monitoringu cen. Dzięki nim prowadzenie działań w zakresie polityki cenowej będzie nie tylko łatwiejsze i skuteczniejsze, ale przede wszystkim oparte na zawsze aktualnych danych rynkowych. Jeśli chcesz przekonać się, jak monitoring cen pomoże Ci osiągać większe zyski ze sprzedaży, skorzystaj z narzędzi https://dealavo.com/pl/.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments