Triggo planuje na ten rok 50 pojazdów, z seryjną produkcją chce ruszyć w 2022 r.

205

samochody elektryczneTriggo planuje wyprodukowanie w Polsce 50 sztuk pilotażowych przedprodukcyjnych pojazdów do końca 2021 r., a seryjną produkcję planuje uruchomić w połowie 2022 r., poinformował ISBnews prezes Rafał Budweil. Odbiór pierwszych prototypów serii pilotażowej rozpocznie się w marcu tego roku, dodał prezes.

„Serię pilotażową przedprodukcyjnych pojazdów planujemy wyprodukować w ilości 50 sztuk, a ich wykonanie trwać będzie do końca 2021 roku. W tym celu podpisaliśmy umowę z renomowanym producentem specjalizującym się w pojazdach małoseryjnych – AMZ Kutno. Odbiór pierwszych prototypów serii pilotażowej rozpocznie się w marcu bieżącego roku, a następnie zostaną one poddane opracowanej procedurze testowej mającej na celu symulację warunków użytkowania w formułach mobilności współdzielonej” – powiedział ISBnews Budweil.

Dodał, że odbiorcami serii pilotażowej będą firmy, które zdecydują się przeznaczyć Triggo do użytku przez swoich wyselekcjonowanych pracowników – testując tym samym pojazd pod istotnymi dla siebie względami oraz biorąc czynny udział w rozwoju projektu poprzez zbieranie danych oraz monitorowanie stanu technicznego.

„Dotychczasowi zainteresowani pochodzą z pierwszej dziesiątki największych firm z sektora energetycznego, mobilności współdzielonej oraz służb mundurowych. Wciąż rozpatrujemy napływające zgłoszenia wyrażające chęć uczestnictwa w pilotażowej serii przed-produkcyjnych prototypów prowadząc selekcję najbardziej atrakcyjnych potencjalnych partnerów” – powiedział także prezes.

Budweil podkreślił, że większość pojazdów należących do serii pilotażowej trafi do potencjalnych partnerów spółki rozlokowanych w Europie, Wielkiej Brytanii oraz w krajach azjatyckich. „Finalizujemy również rozmowy mające doprowadzić do testowania prototypów w Polsce, gdzie będą one służyć promocji ekologicznych rozwiązań e-mobilnych dla wiodącej firmy oferującej usługi leasingowe” – powiedział prezes.

Według niego, produkcja seryjna ma szansę ruszyć już w przyszłym roku.

„Rozpoczęcie produkcji seryjnej planujemy w połowie 2022 roku. Naszym głównym celem jest wdrożenie produkcji w Polsce, gdzie zamierzamy również kontynuować prace działu R&D. Dodatkowo rozważamy podjęcie produkcji w krajach takich jak: Indie, Turcja czy Chiny” – powiedział Budweil.

Spółka jest na etapie analizy wyboru ewentualnego modelu produkcji pojazdów Triggo i jego finansowania.

„Mamy do wyboru budowę własnych mocy produkcyjnych lub zlecenie produkcji wyspecjalizowanym podwykonawcom. Oba modele mają swoje wady i zalety i – oczywiście – wiążą się z nimi zarówno różne nakłady finansowe, jak i dostępne są różne źródła finansowania. Analizujemy sytuację i prawdopodobnie w połowie roku podejmiemy ostateczną decyzje. Tak, czy inaczej nie mówimy tu o skali inwestycji porównywalnej wdrożenie produkcji 'pełnowymiarowego' samochodu osobowego. Produkcja Triggo jest znacznie mniej kapitałochłonna i porównywalna raczej do montażu skuterów, quadów, czy pojazdów ATV” – wyjaśnił prezes.

Spółka niedawno podpisała także umowę z renomowanym włoskim studiem projektowym ItalDesign Giugaro. „Zadaniem włoskiego biura projektowego ItalDesign jest poszukiwanie dla nas na podstawie umowy komercyjnej producentów OEM oraz licencjobiorców o ugruntowanej pozycji na rynku Chińskim. Zważając na tok podejmowanych rozmów biznesowych nie wykluczamy również podjęcia współpracy nad opracowaniem dedykowanych wersji nadwozia Triggo dopasowanych do różnych zastosowań oraz unikatowych wymagań poszczególnych rynków” – podsumował prezes.

Spółka w styczniu poinformowała, że planuje w I kw. 2021 roku przeprowadzić ofertę publiczną akcji i pozyskać środki do 2,5 mln euro, a w dalszej kolejności chce ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.

Pierwszy publiczny pokaz samochodu Triggo – zaprojektowanego i zbudowanego w całości w Polsce – miał miejsce w listopadzie 2018 roku podczas Kongresu 590 i Warsaw Motor Show. Dzięki zmiennej geometrii podwozia, dwuosobowy Triggo pokonuje korki i parkuje ze swobodą jednośladu. Jego prędkość maksymalna to 90km/h. Baterie o łącznej pojemności 15 kWh zapewniają mu zasięg ok. 100 km.

Marek Knitter

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments