Krakowskie studio pracuje nad nowym autorskim IP. Gra będzie gatunkowym miksem dopasowanym do “gracza jutra”. Projekt pod roboczym tytułem „Phoenix” zadebiutuje w wersji early access i będzie rozwijany w reakcji na opinie graczy.
Krakowski Starward Industries przedstawił pierwsze informacje i grafiki ze swojego nowego projektu o roboczym tytule „Phoenix”. Druga produkcja studia to całkowicie autorskie IP. Gra będzie powstawała zgodnie z doktryną community driven development. Oznacza to, że rozwój tytułu będzie transparentny, a studio będzie regularnie zbierać feedback od społeczności graczy.
Z pewnością będzie to gra z bogatą warstwą gameplayową, wysoką immersją mechanik oraz jakościowym, unikalnym settingiem graficznym. Zamierzamy ukończyć produkt znacząco szybciej niż The Invincible – powiedział Andrzej Szafraniec, członek zarządu, Chief Financial & Operations Officer
„Phoenix” jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji. Starward Industries informuje, że gra trafi na rynek w formule early access. Pod uwagę brane jest również wprowadzenie trybu co-op. Nowy projekt powstanie w technologii Unreal Engine 5, co gwarantuje wysoką jakość wizualną i technologiczną gry.
Gatunek gry został dopasowany do “gracza jutra”, pod względem zarówno rozgrywki jak i tematyki. Zrobiliśmy product-market fit testy. Gra zakłada mix gatunkowy, ponieważ to jest teraz najpopularniejszy trend wśród graczy. Od początku zakładamy, że Phoenix będzie miał mocny plan i możliwości rozbudowy po premierze – dodał Maciej Dobrowolski, członek zarządu, Chief Marketing Officer
Starward Industries przeszedł głęboką restrukturyzację, która pozwoliła znacznie obniżyć koszty operacyjne. Obecne miesięczne koszty są o ok. 55 proc. niższe od tych z okresu przedpremierowego „The Invincible” (około 250 tys. zł w porównaniu do wcześniejszych 550 tys. zł). Zespół deweloperski został również zmniejszony z 34 do 17 osób.
Zespół jest zmotywowany do pracy nad drugim projektem, a także do wspierania The Invincible. Wysoki poziom zaangażowania przez 5 lat potrafi budzić spore emocje i rzeczywiście pierwotna sprzedaż była dla nas nieprzyjemnym rozczarowaniem. Tymczasem właśnie to napędziło nas żeby tak konsekwentnie i na serio nadal pracować nad pierwszym produktem. Zespół jest w dobrych nastrojach i jedziemy do przodu – zaznaczył Maciej Dobrowolski, członek zarządu, Chief Marketing Officer
Studio ma gotowy plan długoterminowej monetyzacji „The Invincible”. Starward Industries zamierza korzystać z wielu strategii, takich jak promocje, kolejne aktualizacje i patche oparte na uwagach społeczności, rozwijanie uniwersum gry o produkty spoza świata gier wideo, bundling sprzedażowy z innymi tytułami, cross promocje oraz mini kampanie marketingowe i konkursy.
Chcemy monetyzować Niezwyciężonego na wszelkie sposoby i schylać się po każdą złotówkę – podkreślił Andrzej Szafraniec, członek zarządu, Chief Financial & Operations Officer