Już 31 lipca na platformie Steam zostanie udostępniony prolog gry Drill Deal z portfolio Red Dev Studio. Premiera symulatora platformy wiertniczej w pełnej wersji planowana jest pod koniec września tego roku. Gra osiągnęła siedem z dziesięciu kamieni milowych. We wtorek Red Dev Studio podpisało list intencyjny ze studiem No Gravity Games. Przedmiotem listu jest stworzenie i wydanie produkcji Lovecraft Tales. Gra zostanie wydana w II kwartale 2021 roku na platformie Steam, docelowo będzie także dostępna w wersji na Nintendo Switch. Budżet projektu to 250 tys. zł.
– Kończymy prace nad Drill Deal. Zrealizowaliśmy już większość kamieni milowych przyjętych dla prac nad tym tytułem. Zaimplementowana została mechanika gry – budowa i rozbudowa budynków, drzewka technologii i rozwoju, zakupy sprzętu i żywności, zatrudnianie pracowników oraz zarabianie pieniędzy na sprzedaży i kontraktach. Wprowadziliśmy do rozgrywki zdarzenia losowe, jak sztorm, protesty ekologów czy piraci, które utrudniają rozwój lub powodują straty, które trzeba odrabiać. Wprowadziliśmy także element zużywania się maszyn, co urozmaica rozgrywkę. Duża liczba dostępnych elementów i zdarzeń pozwoliła na wprowadzenie kilku scenariuszy rozgrywki, z których każdy stawia przed graczem inne cele do zrealizowania. – informuje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio.
Symulator platformy wiertniczej pozwala także na tryb gry swobodnej (sandbox), w którym gracz nie kieruje się żadnymi z góry narzuconymi celami, próbując jak najdłużej utrzymać rentowność platformy poprzez produkcję i sprzedaż. – Niebawem udostępnimy graczom bezpłatny prolog do gry, a pełna wersja projektu pojawi się w sklepie Steam już 30 września br. – dodaje Wojciech Sypko.
W Drill Deal gracz, wcielając się w eksperta na budowie platformy wiertnicznej, będzie mógł budować budynki, kupować sprzęt i żywność a nawet zatrudniać pracowników. Symulator platformy wiertniczej powstanie dzięki kooperacji trzech spółek. Wydawcą gry będzie Ultimate Games.
We wtorek spółka podpisała list intencyjny z No Gravity Games. Przedmiotem listu jest współpraca przy rozwoju i wydaniu gry Lovecraft Tales. Producentem tytułu będzie Red Dev Sudio. – Lovecraft Tales to klimatyczny a zarazem mroczny projekt, osadzony we wszechświecie Lovecrafta. Tytuł ma za zadanie przenieść graczy do świata przygody w półotwartym świecie. Będzie to wielka niespodzianka dla fanów naszych produkcji. Ciekawa fabuła gry inspirowana jest „Szeptem w ciemności” H.P Lovecrafta. – dodaje Wojciech Sypko. – Lovecraft Tales to nasz ,,czarny koń’’. Wkładamy wiele starań, aby projekt zaskoczył pozytywnie graczy i przyciągnął jak największą grupę odbiorców. – dodaje.
Zakładany budżet projektu to ok 250 tys. zł. Spółki planują, że gra zostanie wydana w II kwartale 2021 roku na platformie Steam, a następnie na konsole Nintendo Switch.
O Red Dev Studio SA
Red Dev Studio SA to spółka gamingowa założona w 2016 roku przez Wojciecha Sypko. Firma produkuje gry na platformy stacjonarne i mobilne. Strategią spółki jest dywersyfikacja źródeł przychodów poprzez stworzenie portfolio kilkunastu niskobudżetowych gier, które będą równolegle w sprzedaży na kilku platformach elektronicznej dystrybucji gier (m.in. Nintendo Switch, Steam).
Spółka zakłada tworzenie w każdym kolejnym roku co najmniej 12 gier niskobudżetowych, co oznacza premierę nowej gry w każdym miesiącu oraz 1-2 gier o budżecie produkcyjnym powyżej 100 000 zł.
Studio na bieżąco poszukuje nowych sposobów przedstawiania rozgrywki oraz własnego stylu graficznego. Koncentruje młodych i ambitnych pasjonatów elektronicznej rozrywki, którzy mają już na koncie kilka wydanych gier.
Produkcje spółki sprzedawane są na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem platform Nintendo, Steam, App Store oraz Google Play. Oprócz podstawowej działalności Red Dev Studio wykonuje także prace zlecone dla innych producentów, takie jak trailery i projekty gier.
Od 2019 roku Red Dev Studio jest notowane na rynku NewConnect.