Ed Red przebojem wszedł na rynek z innowacyjnym produktem dań restauracyjnych premium zamkniętych w puszkach. W ciągu dwóch lat od powstania zwiększył produkcję o 700%. Spółka pozyskała znanego inwestora i zamierza docelowo zwiększyć sprzedaż w Polsce do 20 mln zł. Marka Ed Red obecna jest również na rynku niemieckim. Grzegorz Kłos – twórca marki – zapowiada, że w najbliższych latach planuje wejście na rynek brytyjski i rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

Ed Red pozyskał znanego inwestora i zamierza docelowo zwiększyć sprzedaż w Polsce do 20 mln zł
Grzegorz Kłos – poprzez pandemię lub dzięki pandemii – stworzył produkty spożywcze
z filozofią projektowania wywodzącą się z restauracji.
– Zaproponowaliśmy zupełnie innowacyjne podejście do konserw, co zostało natychmiast zauważone i docenione – opowiada Grzegorz Kłos, prezes Ed Red.
– Pewnego dnia znajomy przekazał mi, że Rafał Zaorski opowiada na swoim kanale o nas jako przykładzie firmy, która świetnie poradziła sobie w pandemii.Pomyślałem wtedy, że warto się z nim spotkać – dodaje Kłos.
Panowie spotkali się kilka razy w kwietniu, a w maju 2022 Rafał Zaorskizdecydował się nie tylko na inwestycję w spółkę, ale również na wspólne rozwijanie przedsiębiorstwa.
– Po sukcesie na rynkach finansowych Rafałowi zależało, aby projekt, w który zainwestuje, był konkretny, długofalowy i „namacalny”. Widzi ogromny potencjał w Ed Redzie w skali globalnej – mówi Grzegorz Kłos.
Ed Red w ciągu dwóch lat od powstania zwiększył produkcje o 700%. Firma zaczynała od produkcji 5 tys. puszek miesięcznie.
– Aktualnie produkujemy do 40 tys. produktów miesięcznie, natomiast przy współpracy z zakładem kooperacyjnym planujemy zwiększyć produkcję nawet do 200 tys.– opowiada Grzegorz Kłos.
W 2021 r., rynek dań gotowych do spożycia w Polsce (wykluczając produkty mrożone), wart był 2,6 mld zł. Według badań PMR („Handel produktami food-to-go w Polsce 2022. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2022-2027”) znajduje się w stosunkowo wczesnej fazie wzrostu, cechuje go duża dynamika, a jego wartość ma szanse w ciągu pięciu lat rosnąć średnio o 7 proc. rocznie.
– Mamy duży apetyt.W najbliższych planach spółki jest wejście na rynek brytyjski i do Stanów Zjednoczonych. Stale rozwijamy kanały sprzedaży – własny e-commerce, współpracę z sieciami handlowymi oraz mniejszymi odbiorcami B2B – mówi Grzegorz Kłos.
Aktualnie Ed Red pracuje nad przygotowaniem nowych produktów w różnych kategoriach asortymentowych.
– Jako pierwsza firma na świecie oferujemy klientom szeroką gamę dań
o charakterze restauracyjnym przygotowanych tradycyjną metodą, zamkniętych
w puszkę – tłumaczy Grzegorz Kłos.
Co ważne, wbrew nazwie, przy produkcji konserw nie ma potrzeby używania konserwantów. Dania w puszce sąpo prostu poddawane procesowi sterylizacji. Technologia ta znana jest od ponad 200 lat i pozwala na uzyskanie długiego terminu ważności bez użycia jakichkolwiek środków chemicznych.