Premier League będzie miało swoje NFT

263

Angielska Premier League (EPL) zgłosiła w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) dwa nowe znaki towarowe. Dotyczą one NFT. Czy więc liga zamierza wejść na rynek blockchainowych aktywów?

NFT Premier League

Dwa nowe zgłoszenia dotyczą używania znaków towarowych związanych z ligą. Jeden koncentruje się na nazwie ligi i logu „lwa noszącego koronę”, a drugi „trofeum pucharowego” ozdobionego lwami.

Zgłoszenia dotyczące znaków towarowych mają szeroki zakres i obejmują tworzenie oraz sprzedaż zasobów cyfrowych, wirtualnej odzieży, kryptowalut i plików multimedialnych zweryfikowanych za pomocą NFT. Obejmują one również wykorzystanie znaków towarowych Premier League w ramach „wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości”.

 

– Premier League regularnie ogląda ponad miliard ludzi, więc wartość przypisana do ich marki jest znaczna. Zgłoszenia te stanowią logiczny krok w kierunku jej ochrony w dzisiejszej gospodarce, która obejmuje elementy wirtualne i kryptowalutowe, oraz jutrzejszą wirtualną gospodarkę w metaverse  – wyjaśnił ideę prawnik Michael Kondoudis.

NBA od dawna ma swoje NFT

Warto zauważyć, że liga koszykówki w USA od dawna ma swoje NFT – serię Top Shot. Za projektem stoi Dapper Labs. To znana na rynku blockchaina spółka twórców gry CryptoKitties, która była hitem w 2017 r.

W ramach współpracy Dapper Laps digitalizuje materiały video dot. danego zawodnika NBA. Kibic-inwestor nie dostaje więc tylko samej grafiki czy zdjęcia, jak miało to miejsce w przypadku klasycznych papierowych kart ligi, ale szerszą zawartość multimedialną.

Inwestorzy twierdzą, że np. za wiele lat token powiązany z LeBronem Jamesem, dziś największą gwiazdą NBA, może być warty tyle, ile warta jest dzisiaj karta kolekcjonerska Mickey’a Mantle’a z 1952 roku. Została ona zaś sprzedana za 5,2 miliona USD.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments