Praca jako busiarz – wielkie zarobki i jazda na krawędzi

Udostępnij

Praca kierowcy w transporcie międzynarodowym to już od lat jeden z najbardziej poszukiwanych zawodów. Zapotrzebowanie na “busiarzy” z każdym rokiem jest coraz większe, a chętnych na wykonywanie tego wyczerpującego zawodu zdecydowanie brakuje.

Czy rzeczywiście zarobki w tym zawodzie są na tyle atrakcyjne, iż skutecznie rekompensują wszystkie wyrzeczenia z nim związane? Kto nadaje się na kierowcę w transporcie międzynarodowym? Co należy do obowiązków busiarza i jakie wymagania są przed nim stawiane? Przekonamy się poniżej:

Czym charakteryzuje się praca busiarza? Busiarz

Zacznijmy od tego, że w pracy jako kierowca w transporcie międzynarodowym z pewnością nie można narzekać na nudę. Osoby, które lubią nieustannie zmieniać swoje otoczenie i odwiedzać różne kraje, z pewnością docenią tę zajęcie i możliwości, jakie ona oferuje.

Jako busiarz na trasach międzynarodowych można zwiedzić wiele państw. Naszym zadaniem nierzadko będzie przemieszczanie się z jednego krańca Europy na drugi w ciągu zaledwie kilku dni. Co jeszcze należy do głównych obowiązków busiarza?

Najważniejsze obowiązki

Zdecydowanie najważniejsza jest tutaj terminowość. Towary należy bowiem przewozić z punktu A do B w wyznaczonym czasie, dlatego busiarz powinien rzetelnie i precyzyjnie podchodzić do organizacji czasu podczas drogi, jeśli chodzi o postoje na sen, posiłki i toaletę.

Ponadto, jak nietrudno się domyślić kierowca musi także dbać o stan techniczny używanego pojazdu. Co więcej, musi on wykazywać się znajomością przepisów drogowych obowiązujących na terenie Europy, gdyż będzie miał obowiązek dostosowywać się do reguł kraju, przez który aktualnie przejeżdża.

Nie trzeba posiadać specjalnego prawa jazdy

Co więcej, kierowca w transporcie międzynarodowym nie musi posiadać specjalnych umiejętności, oprócz sprawnego kierowania samochodem. W końcu do prowadzenia busa, czyli pojazdu nieprzekraczającego 3,5 tony, wymagane jest zaledwie posiadanie prawa jazdy kategorii B, a nie C.

Mankamenty pracy jako kierowca międzynarodowy auto dostawcze

Największym minusem zatrudnienia, jako kierowca w transporcie międzynarodowym jest konieczność znoszenia częstej rozłąki z bliskimi. Pracując jako busiarz, należy się liczyć z częstą nieobecnością w domu, dlatego osoby, którym trudno jest znosić taki tryb życia, z pewnością nie sprawdzą się w tym zawodzie.

W jakim systemie najczęściej pracują kierowcy, jak często są w trasie, kiedy i na jak długo mają szansę odwiedzić dom? Pracodawcy najczęściej oferują zatrudnienie w formacie 2 do 2 – czyli 2 tygodnie w ciągłej podróży i 2 tygodnie w domu.

Co więcej, decydując się na pracę kierowcy, musisz liczyć się z tym, że większość czasu będziesz spędzał w pozycji siedzącej. Wymuszona pozycja ciała może powodować dolegliwości bólowe pleców w odcinku lędźwiowym oraz w odcinku piersiowym. Ponadto, długotrwała praca siedząca sprzyja również otyłości, dlatego kierowcy, którym zależy na utrzymaniu wagi, powinni pilnować diety i nie przekraczać dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Dodatkowo, należy oczywiście pamiętać, że jest to praca bardzo odpowiedzialna i wyczerpująca. Sytuacja na drodze często zmienia się jak w kalejdoskopie, a podróżowanie należy do utrudnionych w śniegu czy mocnym deszczu, ale także w upale.

Ponadto, jak już zostało wspomniane, trzeba zawsze dotrzymywać terminów w ścisłym harmonogramie, dbając przy tym o stan techniczny auta i przewożonego ładunku oraz jeździć zgodnie z przepisami w każdym poszczególnym kraju.

Zarobki kierowców w transporcie międzynarodowym

Z całą pewnością busiarze nie mogą jednak narzekać na pensje. Średnie wynagrodzenie na tym stanowisku w 2022 roku wynosi 7 tysięcy złotych brutto miesięcznie. auto dostawcze

Co więcej, doświadczony kierowca, który pracuje w transporcie międzynarodowym już przez wiele lat i cieszy się odpowiednią renomą, z całą pewnością może liczyć na wyższe zarobki.

Jakub Bandura
Jakub Bandura
Redaktor portalu PortfelPolaka.pl. Wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania zgłębiał na studiach ekonomicznych. Trader rynku OTC i Forex preferujący handel krótkoterminowy. Entuzjasta statystyki oraz analizy technicznej instrumentów finansowych.

Najnowsze

Zobacz również