Pierwsza kampania Pora na Pola miała miejsce w pierwszej połowie 2019 roku. Wtedy nie udało się zrealizować celu 720 tysięcy złotych. Jednak zgromadzone 262 tysiące złotych za pomocą 320 akcjonariuszy i tak stanowiło duży sukces dla projektu i pozwoliło mu się odpowiednio rozwijać. Drugą emisję Pora na Pola przeprowadziło w pierwszej połowie 2020. Wtedy już udało się osiągnąć pełen sukces – spółka wyemitowała akcje na łączną sumę 900 tysięcy złotych i wszystkie znalazły nabywców. Teraz spółka Pora na Pola sprawdzi swoje siły w equity crowdfundingu po raz trzeci. Tym razem dokona tego na popularnej platformie crodinvestingowej Crowdway. Kampania właśnie ruszyła, dowiedz się więcej.
Pora na Pola na Crowdway – podstawowe informacje
Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu. Zrzesza on sprawdzonych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Stawia na uczciwie prowadzone gospodarstwa, małe manufaktury, sprawdzony produkt i wspaniałych tworzących go ludzi. Dostarcza starannie wyselekcjonowane, świeże wyroby do domów klientów w całej Polsce.
Aspiracją spółki jest poprawienie nawyków żywieniowych w naszym kraju. Filary jej działalności to:
- Platforma internetowa – budowa i utrzymanie serwisu oraz aktualizacja oferty
- Weryfikacja dostawców – wybór najlepszych rolników i producentów do współpracy, kontrola jakości produktów
- Organizacja logistyki – odbiór zamówionych wyrobów od producentów, magazynowanie, konfekcja, transport do klienta
Od początku swojego działania firma spodziewała się, że od wielu lat rosnący rynek dostaw żywności do domu oraz rynek żywności ekologicznej to przyszłość. Teraz jest już tego pewna, a co więcej, miniony rok do tej przyszłości znacząco przybliżył.
Pandemia COVID-19 przyczyniła się do zmiany nawyków zakupowych Polaków – coraz częściej zamawiamy zakupy spożywcze z dostawą do domu. Dodatkowo coraz chętniej sięgamy po zdrowe produkty budujące naturalną odporność organizmu.
W konsekwencji, w 2020 roku firma osiągnęła aż 500% wzrostu przychodów w stosunku do 2019. Dynamiczny rozwój, pełny sukces ostatniej emisji, ogromne zainteresowanie akcjami oraz kontynuacja założonej strategii finansowania wpłynęły na decyzję spółki o przyspieszeniu trzeciej rundy inwestycyjnej w crowdfundingu.
Pora na Pola na Crowdway – cele emisji
Trzecia emisja akcji Pora na Pola za pomocą equity crowdfundingu jest zapowiedzianym już rok temu kolejnym krokiem w realizacji strategii finansowania i rozwoju, który spółka wykona już wkrótce.
Pozyskane z niej środki spółka zamierza przeznaczyć na rozwój Pora na Pola w obszarze logistyki dostaw, usprawnień technologicznych platformy oraz rozwoju oferty biznesowej, aby dalej skalować liczbę zamówień.
To właśnie, aby spełnić te założenia przeprowadza kampanię crowdinvestingową na Crowdway. Ile spółka Pora na Pola pragnie tym razem zebrać? Znacznie więcej niż poprzednio – 2,61 miliona złotych.
To jednak nie wszystko. Najpóźniej do 2023 roku Pora na Pola planuje zadebiutować na rynku NewConnect, co oczywiście pozwoli na bezproblemowy handel nabytymi akcjami spółki.
Crowdfunding udziałowy na platformie Crowdway
Crowdway jest jedną z największych w Polsce platform equity crowdfundingu. Działa od 2015 roku. Do tej pory zrealizowała kampanię na łączną kwotę ponad 15 milionów złotych oraz pobiła rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce. Proponuje ona inwestorom zaangażowanie w wysokiej jakości aktywa w trzech liniach portfelowych:
- Dynamika (projekty w fazie dynamicznego wzrostu)
- Stabilność (produkty nieruchomościowe stabilnego zwrotu)
- Innowacje (startupy)
Największy sukces na platformie Crowdway miał miejsce w minionym roku. 16 listopada rozpoczęła emisję spółka o nazwie Kombinat Konopny zajmująca się uprawą oraz przetwórstwem konopi włóknistych, a w przyszłości planująca sprzedaż przystępnych cenowo olejków z konopi zawierających CBD. Kampania zakończyła się już po 38 minutach, w tym czasie nabywców znalazły wszystkie akcje za łączną sumę 4,2 miliona złotych.