Z raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2023 wynika, że w bieżącym roku 64% Polaków uczestniczy w co najmniej jednym programie lojalnościowym. Ponadto, okazuje się, że aż 90% uczestników tych programów korzysta z aplikacji mobilnych.
Moja Biedronka najpopularniejszym programem lojalnościowym w Polsce 
Z danych ARC Rynek i Opinia, powołujących się na raport Monitor Programów Lojalnościowych 2023 wynika, że w 2023 roku odsetek uczestników programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się na poziomie 64%.
Co ciekawe, wynik ten jest o 2 punkty procentowe wyższy od odnotowanego w 2022 roku, a zarazem o 1 punkt procentowy niższy od zanotowanego 2 lata temu. Warto dodać, że udział w co najmniej jednym programie zadeklarowało 67% kobiet i 60% mężczyzn.
Jednocześnie, że z raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2023 wynika, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosła liczba programów, w których uczestniczą konsumenci. Rośnie też liczba osób korzystających z co najmniej czterech programów lojalnościowych.
Najpopularniejszym programem lojalnościowym – z udziałem w rynku na poziomie 41% – pozostaje “Moja Biedronka”. Na podium – tak jak w ubiegłym roku – znalazły się jeszcze “Vitay” (program lojalnościowy Orlenu) i “Lidl Plus”, z udziałem w rynku w wysokości 18%.
Co ciekawe, na wysokim czwartym miejscu w rankingu zadebiutował “Kaufland Card”, z udziałem w rynku na poziomie 9%. Okazuje się również, że identyczny udział w rynku odnotował “Klub Rossmann”.
Korzystamy z programów lojalnościowych za pomocą aplikacji mobilnych
Według raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2023, 90% uczestników programów lojalnościowych korzysta z aplikacji mobilnych, co stanowi wzrost w ujęciu rocznym o 3 punkty procentowe. Co więcej, w grupie wiekowej od 18 do 25 lat odsetek ten wynosi nawet 96%.
Okazuje się, że 92% użytkowników programu „Żappka”, 87% „Lidl Plus” i 79% „Klubu Rossmann” oraz połowa uczestników programu „Moja Biedronka” z odpowiedniej aplikacji korzysta w trakcie zakupów.
Ponadto, około ⅓ wszystkich osób korzystających z programów lojalnościowych na bieżąco sprawdza oferty sieci i liczbę zgromadzonych punktów. Dotyczy to najczęściej programów oferowanych przez sklepy spożywcze i stacje paliw.
Podobny odsetek użytkowników praktycznie nie korzysta z programu, a mniej więcej połowa sprawdza swój status i wykorzystuje zniżki lub nagrody raz na jakiś czas lub wtedy kiedy przypomni im o tym sprzedawca.
Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku.